Det hela startade med att jag skall dra med mig 1000pts orks när jag åker bort i mellandagarna.
Listan för det finns här
Oh, bilderna är lite så där för att dom är tagna med min mobil kamera. Kommer att lägga upp bättre
bilder så småningom när jag lootat en kamera av någon.
Så vi börjar med en battle wagon eller "vad som händer när en basilisk och en le man russ parar sig i en bit box".
Den har just nu en kanon (inte kill) och två rokkit launchas. Kanonen syns ju rätt bra och raketerna sitter i rören
på fordonets vänstra sida. Jag vet att det är möjligt att bygga rokkits så dom kan snurra runt och det vore nog
smartare att göra så, men orker är coola och inte så smarta så...
Battle wagonen är mer eller mindre klar, skall dit med lite glyphs och ork bling + lite grots.

Sen kommer det en looted wagon:

som följs av en till looted wagon:

Båda dom vagnarna har fått dubbla rokkits byggda av typhon missile pods som låg och skräpade på en
dark angels sprue. Inte riktigt klar med dom två ännu, dom skall båda få en liten hytt där en ork kan sitta
och köra vagnen. Hytten kommer troligen bli byggd av kroppen från killa kans.
Hela iden med dom är att dom skall se ut som om det är enkelt att hoppa ur i framdelen, lite som en
WW2 landstigningsbåt eller så.
Anledningen till att så mycket redan har färg är för att alla 3 chimira hullsen har varit orkiga förut och le
russen fick jag av en god vän som målade den när han var typ 12 eller så...