Dip/wash eller något annat till khorne?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
MelkerG

Dip/wash eller något annat till khorne?

Inlägg av MelkerG »

Tjenare, nu är det så att jag har inhandlat 40 st berzerkers och 20 bloodletters. Jag skulle behöva ett sätt att iaf sätta en bra grund. Antingen nått smart sätt att dry brusha eller dippa. Jag har tyvärr inte tillgång till en airbrush, så jag skulle uppskatta alla tips/tekniker/produkter som kan hjälpa mig.
Mvh Melker

Användarvisningsbild
imp

Re: Dip/wash eller något annat till khorne?

Inlägg av imp »

Kladda rött, pensel-dippa, måla detaljer?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
MelkerG

Inlägg av MelkerG »

Ja, den idén är väl standard. Men jag har inga kunskaper kring vilken dipp jag ska använda osv.

paintner

Inlägg av paintner »

dipp är lack med färg.
så egentligen kan du gå till färghandeln och köpa en lack som är färgad.

på rött funkar väl brunaktig dipp bäst för att hålla kvar det röda och då får du lite 'blodigt' röd/brunt.
kör du med svart så får du mer rött/svart (givetvis) och en dämpad och mörk röd med svarta detaljer.

det bruna mörkar ju det med men 'åt det röda hållet'.

du ka nfå fina effekter med båda, men det är ju vad du är ute efter och vilken röd du startar med och hur tjock (mkt färg) det är i lacken kontra lack då.

iom att du kan göra egen lack på färgaffären så kan du ju göra en väldigt 'washig' lack om du så vill det.

armypainter är ju färdig och det underlättar ju alltid.

++edit++
jag har en brunaktig armypainter jag inte använderm i princip ny burk (provat på ett par modeller) som är från innan de började göra annat än dip. beroende på var i landet du befinner dig (LKPG här) så kan den överräckas mot bråkdelen av vad en ny skulle kosta om du vill prova.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

beror aldelens på vilken "rödhet" du vill uppnå

jag tycker dipp är värdelöst (min personliga åsikt) kladdigt samt väldigt messy att arbeta med så jag avstår från det!

Gw:s foundation färger är väldigt bra ta en mörkare röd sen "wet"brucha eller higlighta fram muskler & liknande!

på GW:s hemsida finns det målningsguider till bloodangels skulle kunna tillämpa dom samt använda mörkare metallfärger till kanter på shoulderpads & liknande! :)

hoppas jag var till hjälp! :D
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
MelkerG

Inlägg av MelkerG »

Så en schysst färghandel är kanske det som gäller? Tänkte köra på brunt.
Tyvärr(?) så huserar jag i stockholm.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Jag målar mina bloodletters med vit grund och en blandning av röd och svart och brun wash. Tror dock inte att det funkar på berzerkers eftersom resultatet blir en ganska ljus hudliknande röd, den passar inte lika bra på släta ytor såsom space marine armor.

Om du ska köra på dipp så rekommenderar jag den mörkare sorten. Har sett flera som använt den på berzerkers med bra resultat.

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

MrCheeze skrev:beror aldelens på vilken "rödhet" du vill uppnå

jag tycker dipp är värdelöst (min personliga åsikt) kladdigt samt väldigt messy att arbeta med så jag avstår från det!
jag håller med dig på den punkten. själv är jag inget fan av att dippa.

men svar på din fråga, jag skulle gruna gubben med army painters röda, dragon red ( har för mig att dom är röda)

Bild

efter det skulle jag köra på med.

Bild

eller svart upp till dig hur mörk du vill ha den , efter att det är klart skulle jag bara måla fram lite kanter och sen får det vara.
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
MelkerG

Inlägg av MelkerG »

Tack för tipsen :)

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Jag kör med The Army Painter själv till mina Blood Angels, och just Dragon Red sedan kör jag med Gryphone sepia-wash över hela. Blir en lite mörkare röd vilket jag personligen tycker e riktigt snyggt.

Kan varmt rekommendera army painter. Ger en bra grund på figurerna.
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p

Skriv svar