Har inte hittat någon bra fantasy hemsida och därför bestämde jag mig för att fråga er, vad ska jag köra med för färger till mina bretonnians?
Har funderat på vit och mörk blå eller röd. Vad tror ni, har ni några andra förslag?
Bretonnian färgschema
Re: Bretonnian färgschema
Det finns ju alltid det klassiska färgschemat: rosa, orange och guld
En bild säger mer än 1000 kaniner
Vitt är alltid en snygg färg om man kan få till den rätt. Med dagens färger borde det gå rätt bra.
Jag hade nog satsat på mörkblått, eftersom det är lite lättare att highlighta. Och GW:s "neutrala" blå (Enchanted Blue) är betydligt mer stabil än deras röda (Blood Red). Tycker jag, då.
Jag hade nog satsat på mörkblått, eftersom det är lite lättare att highlighta. Och GW:s "neutrala" blå (Enchanted Blue) är betydligt mer stabil än deras röda (Blood Red). Tycker jag, då.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Pistolmannen
Tror jag kör på bleached bone istället för vit
Lila och vita, bleached bone och grön?
-
Pistolmannen
Bleached bone och mörkblå, tycker bleached bone ser bättre ut än vit
Beroende på hur du tänkt bygga armén så tycker jag följande är riktigt läckert:
(Något jag själv funderat på att starta som projekt någon gång framåt 2020)
En enhet med lorden i (grail knights är snyggast men inte nödvändigt)
Alla i denna enheten har varsin heraldik, samtliga med silver och gulddetaljer, lorden glänser självklart över alla andra.
Sedan målas varje enhet i en heraldik från en av modellerna i lordenheten, men utan silver/gulddetaljer.
På så sätt har man fått en riktig feudalarmé där kungen rider med sina adelsmän och varje adelsman tar med sig sina riddare/men-at-arms/trebuchet/pegasus knights
Du får en armé som sprakar av alla olika färger men som ändå knyts ihop i en helhet.
(Något jag själv funderat på att starta som projekt någon gång framåt 2020)
En enhet med lorden i (grail knights är snyggast men inte nödvändigt)
Alla i denna enheten har varsin heraldik, samtliga med silver och gulddetaljer, lorden glänser självklart över alla andra.
Sedan målas varje enhet i en heraldik från en av modellerna i lordenheten, men utan silver/gulddetaljer.
På så sätt har man fått en riktig feudalarmé där kungen rider med sina adelsmän och varje adelsman tar med sig sina riddare/men-at-arms/trebuchet/pegasus knights
Du får en armé som sprakar av alla olika färger men som ändå knyts ihop i en helhet.
Ett tips är att kolla upp de olika riddar ordnarna från korstågs tiden, enkla och bra färger på de flesta.