lösa upp plastlim
lösa upp plastlim
Tjabba, sitter med ett par gubbar som ska byggas om, problemet är att de är limmade med plastlim så allt sitter som berget, finns det något man kan använda som löser upp limmet men inte plasten?
Hade
//Björn
Hade
//Björn
- speedfreek
Re: lösa upp plastlim
Skit. Varför använder folk platslim 
//Björn
//Björn
För att de sitter som berget 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Om det är ett bra plastlim skall det vara omöjligt, eftersom det smälter ihop delarna.
Är det ett dåligt plastlim (typ GW:s de senaste åren) är det bara att knäcka loss.
Är det ett dåligt plastlim (typ GW:s de senaste åren) är det bara att knäcka loss.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Den här tråden var ganska lustig i sin enkelhet 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Har man gjort en bra limfog med plastlim så sitter den satan ta det. Hade en space marine som jag limmat till en bas (givetvis). I 9 fall av 10 så är det bara att bryta av figuren. Man kan ju förstås vara så rejäl att man använder sin hobbykniv och försiktigt bänder loss foten från basen men det är långt i från alltid jag orkar det. Men när jag tog i och "fulbände" bort modellen så gick benen av. Fötterna satt fortfarande kvar på basen.
Jag hade försökt använda kniv av något slag och bända loss delarna försiktigt. Men det är en gamble.
Jag hade försökt använda kniv av något slag och bända loss delarna försiktigt. Men det är en gamble.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
- speedfreek
Rakbladskniv funkar ok om det är raka snitt som skall göras.
Alltså en sån man skrapar färg/spis med.
Alltså en sån man skrapar färg/spis med.
-
Flygmaskin
Jag förstår inte varför folk envisas med att använda plastlim. Verkar bara vara bökigare.
Människomat, till exempel spannmål.
Att få loss grejerna igen, ja.Flygmaskin skrev:Jag förstår inte varför folk envisas med att använda plastlim. Verkar bara vara bökigare.
Att limma dit dem, nej.
En bild säger mer än 1000 kaniner