Trött på gw,s metallfärger
jag tycker inte att gw,s metallfärger är särskilt bra.
men jag har varit för lat att prova något annat.
och invand med gw,s sortiment.
vad har ni för tips på bra metall färger?
men jag har varit för lat att prova något annat.
och invand med gw,s sortiment.
vad har ni för tips på bra metall färger?
min blogg http://swepaint.bloggaren.net
Re: Trött på gw,s metallfärger
Finns typ inga riktigt bra som jag har testat. GWs och Valejos är typ lika bra, P3s är mycket sämre. Har inte testat Reapers även om jag har för mig att de har fått bra recensioner någon stans.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
"Alclad", finns inget ballare. Vill man ha metall som ser ut som metall är det da shit! Krävs en airbrush för att applicera dock.
Jag ska testa Army Painters metallfärg. Deras bredd lämnar kanske en del att önska, men vi får se hur nyanserna är.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
De flesta av Coat d'Arms metallfärger tycker jag är riktigt bra. Det är samma företag som gjorde GW's färger "på den gamla goda tiden" när burkarna var runda.
Är det dom nya GW färgerna du pratar om? Har sj inte testat dom så kan inte säga nått ang dom. Men har sett på flera ställen att folk börjat använda vallejos alkohol baserade metalic färger och lovordar dom.
Jag använder vallejo model air färg och är nöjd med den. Den går att måla med pensel trots namnet.
Vallejos metallfärger som innehåller aluminium-oxid är bra. Army Painters är också bra, men som sagt inte så mycket att välja mellan.
jag kommer att testa vaelljo å se om dom funkar!
å var köper man Coat d'Arms?
är inte Alclad thinnerbaserad? det kanske inte gör nåt ifs...
tänkte att den stackars akrylen blir aldeles "rutten".
å var köper man Coat d'Arms?
är inte Alclad thinnerbaserad? det kanske inte gör nåt ifs...
tänkte att den stackars akrylen blir aldeles "rutten".
min blogg http://swepaint.bloggaren.net
Såg nu att dom jag menade heter visst Vallejo Liquid Gold (finns hos speltid bla) Trots att dom heter liquid gold så finns det silver och koppar färger i den serien... Som sagt inte provat dom sj men sett flera youtube klipp där folk säger att det är den snyggaste metall färgen de använt....