Flabbergastmallen V. 1.3

Moderatorer: Joakim, Max

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Flabbergastmallen V. 1.3

Inlägg av DHettNeck »

LillePer skrev:Absolut, det är bra mycket smidigare. Dock lär valet av skola finnas kvar för att inkludera magi i subkomp utan att du blir buttfuckad Kompmässigt.

En sak vi diskuterar är invis, den togs bort och gjorde att telepathy bara har 5 resultat. Detta blir lite skevt och frågan är om man ska "skapa" en spell. Eller ta tillbaka en gammal på något sätt. (Möjligheten att få shrouded är tok hög)
Eller bara modda invis till "A model targetting the invisible unit suffers -2WS/BS". Fortfarande bra, men inte i närheten av lika bruten.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tycker gott ni kan banna skiten. Shrouding är inte ens nära så illa. Och SÅ mycket högre chans är det inte att få den.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Räkna på eldrad på en tabell med 5 magier. Eller tigge...

Munzter

Inlägg av Munzter »

jag är en rätt stark motståndare till att banna magier o liknande, även om invis inte är jättekul i dagens läge >.<
men om man nu ska göra något åt magi så finns de ju anda combos att se över så som iron arm? inte jättekul i en grupp med 5 tundercav 2 ironpirests och nån wolflord, eller på demonhundar eller liknande.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Munzter skrev:jag är en rätt stark motståndare till att banna magier o liknande, även om invis inte är jättekul i dagens läge >.<
men om man nu ska göra något åt magi så finns de ju anda combos att se över så som iron arm? inte jättekul i en grupp med 5 tundercav 2 ironpirests och nån wolflord, eller på demonhundar eller liknande.
Iron Arm funkar bara på psykern, så inte ens nära så illa. Inget går att jämföra med invis.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Det enda som är i närheten är endurance och shrouded. Men invis är mycket bättre...

Loudhoward

Inlägg av Loudhoward »

Fortune är det enda som är i klass med invis. Men du måste bygga en lista för fortune på ett annat sätt. Invis är alltid skitbra

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Fan vad trevligt hård den här mallen är, känns badass och najs! Hoppas man får sitta och försöka knäcka den här inför TTT, inte helt lätt
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

ska ni banna invis vill jag banna;

Cursed earth - bättre än invis då den gör "liggande 8" modeller bättre.
Shroud i denna mall då den gör "liggande 8" modeller bättre och mallen inte tillåter "stars"
Endurance - för att den e cp bra
All summoning
+1 i invo tillsammans med landing pad
fortune - för att den e cp
misfortune - för att du kan ta 50 conscripts som dödar va som helst
osv
etc

Allvarligt.. man betalar mycket för psy lvls och om man har otur får man dominate och mental fortitude.

Ni kan göra mallen hur snål som helst - jag kommer endå bryta skiten. Men snåla på rätt saker inte situationella skit prylar. Vad e värst för 90% av alla armeer, 1 unit ,med invis eller en arme med 2+ cover. Invis kan man spela runt shroud will FYFL = alla som inte kan ACAB så kan jag översätta FUCK you FOR life

kom igen banna rätt saker inte alla saker,

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Får faktiskt instämma med papa D! Annars gillar jag mallens hårdhet (snålhet) även om jag ska göra mitt bästa för att spränga upp ett hål i den :D

Skriv svar