Jag har ju en "dum phone" så kollade aldrig ställning osv på plats och lånade telefoner av folk i det hastigaste för att rapportera resultat och sportsman men har kollat lite nu efter att ha kommit hem. Blev lite förvånad när jag kollade målningspoängen. Jag har 6 i målning och var med i best painted, vilket gav 3 poäng, så jag fick alltså 3 poäng för målningen? Först och främst, hur vart jag uttagen till best painted då?

Men skulle vilja veta resonemanget där. Jag hörde det pratas lite om att ni valt att sub-bedömma lite mer än att bara gå efter mallen vilket är helt förståeligt då det ger en bättre bedömning. Men allt i min armé var målat med highlights, shading, blacklining (gubbarna som var i fel färgschema var inte blacklinade) och alla hade sammanhörande baser. Jag hade även 3 objectives med armétema och rätt basning, om än de var mer basic färgade än gubbarna. Även om vi helt tar bort "Konverteringar, highlights, djup +3" för den firewarrior grupp som hade cityfight camo istället för ökencamo och en fisk som var målad som infanteriet istället för som resten av fordonen så borde det väl ändå bli 4pts för allt målat och basat och objectives?
Ni har ju final word men skulle ju iaf vilja veta varför
Sen vill jag bara kolla om det är någon arrangör som sagt hur det fungerar vid wipe för jag hörde av en motståndare att matchen avbryts när det sker vilket kostade mig en massa poäng som jag hade hoppats plocka senare då jag är van vid att turneringar brukar köra på att man spelar klart matchen, inklusive rullar för fler rundor osv. Jag skulle vilja veta om han hade rätt eller om jag ska piska mig själv för att inte faktiskt kolla med en arrangör på plats istället för att lita blint på mina motståndare.
Och glömde att tacka alla mina motståndare också som alla var mycket trevliga och höll humöret uppe trots att jag stod och kastade edamer i ansiktet på dem! Har aldrig haft så svårt att rösta för sportsman då alla förtjänade det. Lovar återigen att spela en snällare lista nästa flabbergast/gothcon vad nu som kommer först.