Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
kmzz0r

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av kmzz0r »

Galet snygg Killa Kan!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tycker den är betydligt mycket mer än TT ;)

Jag vet inte vad som kommer efter TT egentligen, men jag ger den TT++ iaf :wub:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

synthet

Inlägg av synthet »

Tack ska ni ha:) Jag kanske är hård mot mig själv här, TT+ får det bli då;)

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

DHettNeck skrev:Jag tycker den är betydligt mycket mer än TT ;)

Jag vet inte vad som kommer efter TT egentligen, men jag ger den TT++ iaf :wub:
Säger samma TT är målat till spel, det är en enkel standard man lägger inte 8timmar på TT modeller ingen gör det.
att kalla din väldigt snygga 8T målning för TT är lite taskigt mot oss andra (speciellt oss som målar comission) som kanske lägger 2-3 timmar max på TT modeller just för att dom enbart ska funka i spel (och va prisvärda till kunden)

Sen om du målar en personlig arme som du lägger 10T+ per modell så är den här kanske TT för dig , men inte TT som standard

synthet

Inlägg av synthet »

Säger samma TT är målat till spel, det är en enkel standard man lägger inte 8timmar på TT modeller ingen gör det.
att kalla din väldigt snygga 8T målning för TT är lite taskigt mot oss andra (speciellt oss som målar comission) ...
Att på något sätt med vilje vara "taskig" mot någon med min egen självkritik har aldrig vart något syfte. Har någon tagit illa vid sig ber jag om ursäkt.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker förvånansvärt många av Sveriges ganska få kommissionsmålare är onödigt griniga och gnälliga.
Det är fel att konkurrera med deras priser, fel att kommentera deras målning på fel sätt och det är tydligen fel att måla finare än vad de gör.

Det är väldigt synd, men det är bra att synthet inte är en av dem.

daskad

Inlägg av daskad »

Sen är väl TT en väldigt subjektiv grej också eller? Vad en tycker är TT kanske en annan tycker är TT++
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

speedfreek skrev:Jag tycker förvånansvärt många av Sveriges ganska få kommissionsmålare är onödigt griniga och gnälliga.
Det är fel att konkurrera med deras priser, fel att kommentera deras målning på fel sätt och det är tydligen fel att måla finare än vad de gör.

Det är väldigt synd, men det är bra att synthet inte är en av dem.
Syftade du på mig nu eller ?
iaf så tycker inte jag något av det du säger

konkurrens är bra , skulle absolut inte vilja vara ensam om comission målning och jag är även helt öppen med minna priser
kommentar någons målning bör man dok tänka efter innan man gör , va konstruktiv och ge kritik absolut , men var inte nedlåtande
Måla bättre än jag .. Knappast det ger mig bara mer inspiration och vilja att måla mer och bättre
sitter alltid och kollar på coolmini på folk som målar 8-9 poäng för att få inspiration haha

Det jag menade är att Synthet är en duktig målare , bättre än många andra
så hans borde se på sin målning bättre , sen är det så klart indivuduelt hur man ser på sin målning själv och hur man vill bedöma den
just att man ser att modellen har fått mycket tid och kärlek borde avspeglas på standarden

daskad skrev:Sen är väl TT en väldigt subjektiv grej också eller? Vad en tycker är TT kanske en annan tycker är TT++
Helt klart , det är det som gör det problematiskt här, men vi ska inte ta den disktonen här i tråden

synthet

Inlägg av synthet »

Oj, vad det tog fart här!
Två kommentarer.
För det första, tack för de fina orden både om min målning och om mig själv:)
För det andra, ja TT är subjektivt lika väl som musiksmak, vilket godis som är bäst till vilket lag som borde ha vunnit SM i curling. Med det sagt vill jag också erkänna att ja, jag är extremt självkritisk i det jag själv gör. Det är en nackdel som jag är medveten om och dessutom arbetar med. Tyvärr lyckas jag inte vara tillräckligt objektiv i mina egna bedömningar varje gång. Men jag tror också här att övning ger färdighet. Här behöver jag också hjälp av er för att sätta mig själv i rätt perspektiv, vilket ni också ger mig. Tack folket på svenska40k!

Just ja, går det ens att enas om ett TT standard? eller behöver man ha en bedömningsmall (med exempelbild) till varje modell som finns för att göra den bedömningen enhetlig? Jaja, kanske fel forum för den diskussionen men tanken är intressant.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Du målar apbra, punkt.

Angående en TT-standard så gillar jag den förklaringen Tröger kom med för typ ett halvår/år sedan. Kan ha varit inför defcon eller bsk men jag vet inte riktigt och tänker inte citera något som jag inte är helt hundra på.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar