Space Wolves 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
bladerunner_35

Space Wolves 1750

Inlägg av bladerunner_35 »

Hej och hå. Det är dags att skaffa en ny armé och jag tänkte hoppa på Rymd Vargståget nu när det ändå kör förbi. Eftersom det tyvärr visat sig att jag är notoriskt dålig på 40K är alla tips och råd från härdade turneringshundar välkommna.

Lite allmänna frågor och farhågor:
* Kommer det relativt låga ledarskapet skapa så stora problem att det är värt att investera i några Wolf Guards? En extra cyclone missile launcher hade ju varit trevligt trots allt, å andra sidan är avsaknaden av två special weapons kännbar.
* Försöker jag göra en i grunden närstridsinriktad armé för fokuserad på eldstrid?
* Är det värt det att klämma in en extra Rune Priest? De verkar ju väldigt feta så två kanske är att föredra?
* Är 15 missiler per runda så bra som det låter?
* Är Wolf Scouts så bra som de verkar med sin Behind Enemy Lines?

Tack på förhand.

1750/1750
HQ
Rune Priest with Runic Armour 120
Not sure which powers to take but I'm considering going with Living Lightning and putting him with a squad of Long Fangs. Probably use Storm caller to go with that for some extra protection, also for the Long Fangs.

Troops
Grey Hunters x9 with Wolf Standard, flamer and a power weapon. 195
Rhino
They're nine so if need be I can put the Iron Priest with them.

Grey Hunters x10 with Wolf Standard, melta gunx2 and a power weapon. 215
Rhino

Grey Hunters x10 with Wolf Standard, melta gunx2 and a power weapon. 215
Rhino

Grey Hunters x10 with Wolf Standard, flamer, plasma gun and a power weapon. 185
Defends home base/Long Fangs

Elite
Wolf Scouts x5 with meltabombs and melta gun. 110

Wolf Scouts x5 with meltabombs and melta gun. 110

Fast Attack
Land Speeder Squadron, 3 speeders with an extra heavy bolter. 180

Heavy Support
Long Fangs x6 with missile launchersx5. 140

Joppe

Re: Space Wolves 1750

Inlägg av Joppe »

15 missile launchers känns ganska hårt.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Två Speeders brukar vara bättre än tre, då räcker det med att du gömmer en för att båda ska få cover. I övrigt ser det ut som en ganska brutal lista, kanske ge fistar till dina Rhinoenheter så de inte fastnar på dreads.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Jag tycker för övrigt att det är fint att dina Long Fangs kostar 10p mindre än en femma Devastators med fyra Missile Launchers.

Användarvisningsbild
bladerunner_35

Ja, de känns väldigt prisvärda om än sårbara. En rolig idé är att köpa fullt med heavy bolters istället för missile lauchers vilket innebär en nätt summa av 45 heavy bolterskott per runda. Kanske inte särskilt balanserat men väldigt kul!

Känns som jag tappar väldigt mycket eldkraft med en mindre speeder. Ska fundera på fistar men förhoppningen är att mina Long Fangs ska ta hand om det mesta i armour väg och Grey Hunters ska vara infanteridödare. Meltagevären är mest backup eller om jag behöver ta ut någon Land Raider.

Tack för synpunkterna!

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

är den räknad utifrån gamla eller nya boken, fan kan long fangs ha fem heavy weapons i varje squad, busigt värre :P

Användarvisningsbild
bladerunner_35

Det är från nya codexen.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

ta ut en scoutenehet och en landspeeder och stoppa in lite wolfguards som du sprider ut, dom är 7 poäng billigare än SM veteran sergents, ge dom powerfist och combivapen.
Spacewolves listan är helt bruten. Jag kommer spela dom till nästa turenring med största sannorlikhet.

Användarvisningsbild
bladerunner_35

cadelin skrev:ta ut en scoutenehet och en landspeeder och stoppa in lite volfguards som du sprider ut, dom är 7 poäng billigare än SM veteran sergents och får ha billigare combivapen.
Spacewolves listan är helt bruten. Jag kommer spela dom till nästa turenring med största sannorlikhet.
Tack för tipsen. Jag börjar luta åt att det nog är bäst att köra på Wolf Guards trots allt.

Mer specifikt, vad är det som gör Space Wolves Codexen "helt bruten"?

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

allt det som som är "bra" i den är billigare än spacemarines. det är det som gör den bruten. Ta tex longfangs och greyhunters. Greyhunters kostar en poäng mindre än spacemarines och har countercharge och add handweapon. Deras back är att du inte får combatsquada dom men varför vill man det? dom får allt godis dom vill ha på 5 man. Hade gw gjort dom vettiga hade dom tvingat dom vara 10 för att få köpa powerweapon och specialweapon som tacticals har med heavy och special. Jag tycker bara hela listan är helt löjlig. Finns ingen anledning att inte spela spacewolves i jämförelse mot marines.

Skriv svar