Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Flygarn är jättetjusig. Bra jobbat.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Tjusigt. Lagom mycket nötning. Jag tycker att den gula färgen på bilden är fin, men den är säkert fin annars också.
Tack ska ni ha, kul att ni gillar den:)
Instämmer, med föregående. Tycker den var sjukt snygg. Går det att få lite tips eller liknande hur du gör weathering som du gör den? Är relativt mycket nybörjare och det skulle vara superkul att någon gång i framtiden kunna åstadkomma något som i alla fall är nästan lika snyggt.
Går det att få några tips/beskrivningar om hur du gör saker, eller är allting yrkeshemligheter?
Går det att få några tips/beskrivningar om hur du gör saker, eller är allting yrkeshemligheter?
Det är inga konstigheter med vädringen. Jag använder mig av dels en svamp och sen en gammal pensel för att få det orgelbundet. På den där har jag använt en mörk brun till slitaget och sedan enbart bolt gun metal på några få ställen. Det går ganska snabbt och om man vill kan man göra 3D effekt på det genom att måla en ljus färg under alla "fläckar", har bara gjort det på några ställen på den där.
Med den där tekniken kommer man hur långt som helst, sen kan man gå vidare och använda sig av oljefärg och pigment, men testa det där först.
Lycka till!
Med den där tekniken kommer man hur långt som helst, sen kan man gå vidare och använda sig av oljefärg och pigment, men testa det där först.
Lycka till!
Tack tack, skall börja experimentera lite. 
Har några tanks i målningskön...
Har några tanks i målningskön...
Sitter och grejar inför Warcon 
Tervigon nästan klar, bara bas och lite gegg kvar. Sedan de andra två

Tervigon nästan klar, bara bas och lite gegg kvar. Sedan de andra två

Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag började på de här två modellerna igår (en är i alla fall wh40k...).