Borlänge smackdown 2012

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Bronson

Re: Borlänge smackdown 2012

Inlägg av Bronson »

När jag ställer upp mina modeller för att spela mot någon eller några så är det deras modeller som är "enemy". Allierade heter just det, allierade! Sen finns det regler för allierade som styrs upp av att dom skall räknas som enemies med vissa undantag. Det står inte att mina allierade är mina fienden. "All enemy psychic tests must be taken on 3d6....." Enemy är väl ganska uppenbart vad det är? Det bör då inte vara mina allierade som räknas som fienden i vissa avseenden?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Bronson skrev:När jag ställer upp mina modeller för att spela mot någon eller några så är det deras modeller som är "enemy".
Nej, det gäller även om dina Allierade är Allies of Convenience, eller Desperate Allies. Fortfarande allierade men räknas som fiendemodeller.

Så nej, det går inte att komma runt det faktum att saker som påverkar en Enemy model även påverkar din egen Enemy model. Det finns inga undantag, bara några få exempel på hur det påverkar dig. Det finns ett flertal andra regler som de inte kan använda sig av, men alla möjliga scenarion är inte upptagna bland exemplen. Du kan t.ex inte räkna bonus från t.ex psychic powers som påverkar "friendly models within 6" " och liknande, eftersom de inte är Friendly models.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Jag vet inte om det är så gw tänkt eller inte men till smackdown kommer jag då iaf köra på att allies faktiskt är allies, man kanske inte är bästisar man man sabbar inte aktivt för varandra. House rule för smackdown i väntan på officellt svar är att de inte sabbar för varandra!

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Neth_Oni skrev:Jag vet inte om det är så gw tänkt eller inte men till smackdown kommer jag då iaf köra på att allies faktiskt är allies, man kanske inte är bästisar man man sabbar inte aktivt för varandra. House rule för smackdown i väntan på officellt svar är att de inte sabbar för varandra!
Vilket är helt emot regelboken, vilket känns konstigt för en house rule, men det är din turnering :)

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

det är en 50/50 chans att jag kommer imorgon, har dragit på mig en ganska så bra förkylning. idag har jag legat i sängen nästan hella dagen med lite feber men jag jobbar på att bli frisk. men det är som sagt väldigt o säkert om jag kan komma o spela imorgon.
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Ancalagon skrev:
Neth_Oni skrev:Jag vet inte om det är så gw tänkt eller inte men till smackdown kommer jag då iaf köra på att allies faktiskt är allies, man kanske inte är bästisar man man sabbar inte aktivt för varandra. House rule för smackdown i väntan på officellt svar är att de inte sabbar för varandra!
Vilket är helt emot regelboken, vilket känns konstigt för en house rule, men det är din turnering :)
Det är väl hela poängen med en husregel, just att den inte är som regelboken. Om den är som regelboken är det ju bara en tolkning ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Hur gick det?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

XecrNist skrev:Hur gick det?
1. Erik
2. Robert
3. Matti
4. Rikard och Richard.

Best painted. Clara
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Uppsala for the win alltså ;)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

XecrNist skrev:Uppsala for the win alltså ;)
Prft! Vår Richard är mycket bättre än er Rikard och vår Richard kickar ut er Rikard på tie-breaker for shure!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar