Death Korps / Imperial Guard

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Death Korps / Imperial Guard

Inlägg av Ancalagon »

Efter att ha målat grymt mycket commissions på senaste beslutade jag mig för att det var dags att måla en första figur från min kommande armé som är under uppbyggnad. Death Korps of Krieg! Kommer med största sannolikhet spela majoriteten av matcherna som vanliga IG, tills det blir ok att spela DKOK på turneringar.

En massa planer och en massa modeller under uppbyggnad och i olika stadier av förberedelser, men är iaf klar med första modellen som sätter färgschemat och "tonen" för armén.

Den är också tänkt att kunna passa in med mina snöbasade Space Wolves, men ändå klart sticka ut så allt inte blir en stor röra.

Bilder:

Bild
Bild
Bild
Bild

Tanken är som synes snötema, utan att bli allt för kritvitt. Samtidigt som jag vill ha ordentlig weathering på infantry vill jag inte att det ska ta överhanden. Just den här modellen är ur kommande Company Command Squaden. De olika enhetstyperna kommer få kännetecknande små skillnader sedan.

Hope you like.
Senast redigerad av 1 Ancalagon, redigerad totalt 20 gånger.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Death Korps / Imperial Guard

Inlägg av imp »

Tycker det ser bre ut, men lädret på väskan ser lite för rent ut jämfört med resten av modellen. Ser ut som att ha varit väldigt försiktig gällande var han ställer ner den.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Death Korps / Imperial Guard

Inlägg av Ancalagon »

Men, han har precis fått en ny ju! Nej då, du har rätt, det får fixas till :)

Edit: Imp, nu har han ställt ner och lyft upp väskan lite sen sist! Uppdaterat förstaposten. Like it better?

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Death Korps / Imperial Guard

Inlägg av L3go »

nice målning. :)
var hittar man reglerna för DKoK?
(inte för att dra igång en stor diskussion on det, men) är de så OP att de inte ska få vara med å leka dem också?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Death Korps / Imperial Guard

Inlägg av Ancalagon »

Tack.

De finns i IA5 bl.a men Forge World håller på med uppdaterade 6th ed regler. Fram tills dess får man spela med deras gamla modifierade 5th regler.

Hoppas de förändrar listan lite och gör den lite mer turneringsvänlig. Vanliga DK snubbar är ingen fara, men de har en del extra grejer som tidigare varit OP.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Death Korps / Imperial Guard

Inlägg av benmannen »

Snyggt med ett färgschma som inte är Codex Grey baserat... Jag gillar den ljusare rocken, och den bruna kontrastfärgen.

Hur ska du måla tanksen?
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Death Korps / Imperial Guard

Inlägg av Ancalagon »

benmannen skrev:Snyggt med ett färgschma som inte är Codex Grey baserat... Jag gillar den ljusare rocken, och den bruna kontrastfärgen.

Hur ska du måla tanksen?
Tackar :)

Det blir mycket mycket weathering på tanksen, med saltmetoden. De kommer gå i grå-vitt, med brunt och militärgrönt som kontraster. Första russen är i Stage 1 av målning, återkommer med bilder allt eftersom :)

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Death Korps / Imperial Guard

Inlägg av imp »

Ancalagon skrev:Men, han har precis fått en ny ju! Nej då, du har rätt, det får fixas till :)

Edit: Imp, nu har han ställt ner och lyft upp väskan lite sen sist! Uppdaterat förstaposten. Like it better?
Ja, ser riktigt bra ut. Lädret har helt klart blivit blött ett par gånger
En bild säger mer än 1000 kaniner

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Death Korps / Imperial Guard

Inlägg av Ancalagon »

imp skrev:
Ancalagon skrev:Men, han har precis fått en ny ju! Nej då, du har rätt, det får fixas till :)

Edit: Imp, nu har han ställt ner och lyft upp väskan lite sen sist! Uppdaterat förstaposten. Like it better?
Ja, ser riktigt bra ut. Lädret har helt klart blivit blött ett par gånger
Tack. Det kräver att man tänker på väldigt många saker när man ska måla och göra saker slitna på ett verkligt sätt. Alla såna synpunkter mottages tacksamt :)

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Death Korps / Imperial Guard

Inlägg av Ancalagon »

En liten uppdatering till mina kommande Death Korps.

Company Command Squad:

Bild
Bild

Leman Russ Executioner "old number twelve" :
Bild
Bild
Bild

Fler bilder:

http://s237.photobucket.com/albums/ff2/ ... h%20Korps/

Är nöjd med dem for now, men kommer antagligen lägga till mer detaljer senare.

Skriv svar