Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Snyggt! Ögonen glöder läckert, jag hade absolut gillat om du gjort samma grej med runorna i vapnet!
Har i all hast färdigställt min Stormtalon. Jag har bråkat mycket med den, testat olika mönster och så där. Fotona gör inte modellen rättvisa kan jag säga. Men tillslut fick det bli så här:

Och från sidan för att ni ska se att den är en äkta "Two-tone". Jag har försökt trixa lite med photoshop för att färgerna ska komma fram men jag kan inte påstå att något av korten gör den rättvisa.

Transfern vid akterrodret är inte så framträdande annat än i rätt vinkel och i rätt ljus. Hela modellen är mattlackad (utom metallen förstås) om ni tycker den ser flottig ut. I normal belysning så gör den inte det. Jag har alltså inte målat modellen med flottiga fingrar. Jag lovar.
Huven målade jag svart att två anledningar, dels för att jag inte ville lägge tid på interiören. Men även för att det är väldigt lätt att sätt en liten färgklick utanför ramen och det får man aldrig att bli bra igen typ. Och så gillar jag även det estetiska.
Den "genomskinliga" hållaren till modellen är också målad svart. Låt mig bara säga... Det hände en grej vid målningen. Detta var den bästa lösningen.
Om jag orkar ska jag försöka lägga lite HL på väl valda ställen. Gjorde ett försök men det såg bara kladdigt ut. Blir inte HL helt raka så ser det bara pinsamt ut. Dessutom var HL för ljus, den funkar på mindre ytor som t.ex. en Space Marine men på stora ytor som fordon så blir det skrikigt. Målade över mina HL i slutändan. Gick i stället på linjen att inka skarvarna för att få lite djup i målningen. Fungerar OK, TT vibb liksom. Att lägga in de mörkare fälten på Stormtalonen (Two tone) gjorde att den inte blir så förbannat platt.

Och från sidan för att ni ska se att den är en äkta "Two-tone". Jag har försökt trixa lite med photoshop för att färgerna ska komma fram men jag kan inte påstå att något av korten gör den rättvisa.

Transfern vid akterrodret är inte så framträdande annat än i rätt vinkel och i rätt ljus. Hela modellen är mattlackad (utom metallen förstås) om ni tycker den ser flottig ut. I normal belysning så gör den inte det. Jag har alltså inte målat modellen med flottiga fingrar. Jag lovar.
Huven målade jag svart att två anledningar, dels för att jag inte ville lägge tid på interiören. Men även för att det är väldigt lätt att sätt en liten färgklick utanför ramen och det får man aldrig att bli bra igen typ. Och så gillar jag även det estetiska.
Den "genomskinliga" hållaren till modellen är också målad svart. Låt mig bara säga... Det hände en grej vid målningen. Detta var den bästa lösningen.
Om jag orkar ska jag försöka lägga lite HL på väl valda ställen. Gjorde ett försök men det såg bara kladdigt ut. Blir inte HL helt raka så ser det bara pinsamt ut. Dessutom var HL för ljus, den funkar på mindre ytor som t.ex. en Space Marine men på stora ytor som fordon så blir det skrikigt. Målade över mina HL i slutändan. Gick i stället på linjen att inka skarvarna för att få lite djup i målningen. Fungerar OK, TT vibb liksom. Att lägga in de mörkare fälten på Stormtalonen (Two tone) gjorde att den inte blir så förbannat platt.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Modellen tjänar verkligen på att få målade rutor.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ska flapsen på stjärtfenan vara framåt? Ser lite konstigt ut.
Nej flapsen ska vara bakåt.. limmande åt fel håll helt enkelt.
Har börjat en fjärde armé
, Eldar - för att deras modeller är så sabla snygga.
Håller på med en grupp Dire Avengers, Exarchen blev klar igår.

Håller på med en grupp Dire Avengers, Exarchen blev klar igår.

Kimich skrev:Ska flapsen på stjärtfenan vara framåt? Ser lite konstigt ut.
Ööööh...Captaingallas skrev: Nej flapsen ska vara bakåt.. limmande åt fel håll helt enkelt.
Det gick ganska snabbt när jag smällde ihop och målade den tydligen. Det där får vi fixa till.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Som en person som PRECIS gjort samma sak med en stormkråka vet jag hur det känns. Hade det inte varit för flapsen ser det så mycket naturligare ut åt det där hållet.RUNE skrev:Kimich skrev:Ska flapsen på stjärtfenan vara framåt? Ser lite konstigt ut.Ööööh...Captaingallas skrev: Nej flapsen ska vara bakåt.. limmande åt fel håll helt enkelt.![]()
Det gick ganska snabbt när jag smällde ihop och målade den tydligen. Det där får vi fixa till.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
- Styranimon
Snajsiga Eldars!
Mycket washes?
Mycket washes?