+1 på den...Rasmus skrev:Som en person som PRECIS gjort samma sak med en stormkråka vet jag hur det känns. Hade det inte varit för flapsen ser det så mycket naturligare ut åt det där hållet.
Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Om du skär bort gångjärnen och karvar så att skarven går vidare där de satt så ser det helt OK ut att ha den limmad på det hållet. Det är så jag har gjort med min Stormraven (inte av misstag dock). Man tänker inte på att det saknas flaps.RUNE skrev:Kimich skrev:Ska flapsen på stjärtfenan vara framåt? Ser lite konstigt ut.Ööööh...Captaingallas skrev: Nej flapsen ska vara bakåt.. limmande åt fel håll helt enkelt.![]()
Det gick ganska snabbt när jag smällde ihop och målade den tydligen. Det där får vi fixa till.
.. för oavsett om den har flaps eller inte så ser den inte ut som den kan flygaMortarion skrev:RUNE skrev:Man tänker inte på att det saknas flaps.
gillar verkligen inte storm talonen, ser ut som nåt från g.i. joe.. men målningen på just detta exemplar tycker jag var bra.
Tack!Styranimon skrev:Snajsiga Eldars!
Mycket washes?
Njäe, inte så värst mycket washat. Det sandfärgade är bleached bone med Gryphonne Sepia all over, det klarblå och gråblå har wash (asurmen blue) på sina ställen för att skugga, men inte som heltäckande lager.
Har även använt just den blå washen som linjer i skarvar på tex vapnet och runt ansiktet.
Done and done!Mortarion skrev:Om du skär bort gångjärnen och karvar så att skarven går vidare där de satt så ser det helt OK ut att ha den limmad på det hållet. Det är så jag har gjort med min Stormraven (inte av misstag dock). Man tänker inte på att det saknas flaps.
Vände på höjdrodret så det var "korrekt" monterat och tyckte det såg för djävligt ut. Det fick vara kvar på fel håll och jag har redan skurit av gångjärnen.
Rent estetiskt kan jag inte med den "korrekta" monteringen. I just can't do it man!
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Haha överdimensionerad alá Predator, nej men det ser bra ut. Däremot luktar det Rochford lång väg 
jag skulle hellre se att den låg på sniskan, som en cyclone i princip. den där ser inte ut att någonsin kunna komma in i en land raider. jag råder dig att testa med en dryfit av en som ligger ner om du har över.
Ja' än't bittä'!
- Styranimon