Vad har du målat osv idag?
- speedfreek
Re: Vad har du målat osv idag?
Jag tror att de allra flesta faktiskt basar eller iaf påbörjar basningen av sina figurer någonstans strax innan första lagret sprayfärg.
Håller med! Jag brukar basa med grus i trälim, spraylagret hjälper till att hålla gruset på plats.speedfreek skrev:Jag tror att de allra flesta faktiskt basar eller iaf påbörjar basningen av sina figurer någonstans strax innan första lagret sprayfärg.
Dekorationer lägger jag till sist, men strukturen vill jag ha klar före grundsprayning.
Sv: Vad har du målat osv idag?
Vill man ha svart sand på baserna är det så onödigt att lägga på på det innan eftersom de ska sprayas bruna
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag skulle ändå göra det före sprayen och sen lägga en mörk wash på baserna för att få ner dem till nära svart.
Jaha, då har jag svängt ihop en Aegis Defense Line...
Den är "tillvargad" med en massa sköldar, kedjor, öltunnor och grillade revben. Allt man kan behöva för en fest i det gröna!
Och en tillhörande Quadgun. Tyckte att det inte räckte med den vanliga kanonen. Efter att ha funderat på en auto-harpunkanon så blev det helt enkelt fyra pipor från Defilern.
Och en tillhörande Quadgun. Tyckte att det inte räckte med den vanliga kanonen. Efter att ha funderat på en auto-harpunkanon så blev det helt enkelt fyra pipor från Defilern.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Och sen har det ju blivit fem Hunters som ska ersätta mina gamla gubbar, som ju faktiskt varit igång i många år.
Jag väntar på sköldar som jag ska limma på dem när de är färdigmålade. Det gäller ju att behålla sitt tema.
Sen ligger det två Long Fangs och väntar också, men dem orkade jag inte fota...
Sen ligger det två Long Fangs och väntar också, men dem orkade jag inte fota...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Vad har du målat osv idag?
Du försöker gömma tofshjälmen men jag ser den allt! Chaos infestation!
Om du tittar noggrant så ser du att det är rätt mycket Chaosdelar i ben- och torsoavdelningarna också... 
Första marinen målad från min DV-lådda.

Fråga: Hur rengör man sina penslar? Lacknafta eller?

"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Excessus skrev:
Det beror ju lite på vilka färger du målar med. Jag rengör mina med vatten, och med jämna mellanrum med H&Ms nagellacksborttagning utan aceton.