Codex: CSM rykten

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
kombat

Re: Codex: CSM rykten

Inlägg av kombat »

Äntligen ser inte csm som lojalist sm emo-bröder. Utan de har en helt egen arsenal med fordon och modeller. Sen gillar jag faktiskt flygaren, walkersen är väl sådar.

Anton

Inlägg av Anton »

Alldeles för dåliga bilder för att bilda sig någon uppfattning men jag är preliminärt positiv till hoppisarna och draken.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

BLOODLETTERS skrev:
Serpent skrev:Suck. Nu har de gett John Blanche alldeles för mycket knark igen... :x :cry:
Nej, mer knark, mer kaos, mer av allt! :mrgreen:

Jag gillar allt! Ja, kanske inte Forgefiends huvud men tar man Maulerfiends huvud istället så var det problemet fixat. Plus att det finns nog ett antal andra huvuden i lådan
att välja på.

DÖDA-DÖDA!!! :wub:
Antagligen är det där inte standardhuvudet. Modellen på bilden ser ut att vara byggd med vad som skulle kunna var (enligt ryktena) trippla Ectoplasm Cannons, och då är huvudet på den helt enkelt kanon nummer 3.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Fula! Warpsmithen var dock ball!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Serpent skrev:Suck. Nu har de gett John Blanche alldeles för mycket knark igen... :x :cry:
John Blanche är nog den enda anledningen till varför jag fortfarande håller på med 40k. Det är väl den enda av deras illustratörer som kan hantera och visionera den totala dystopi som som utspelar sig 37,988 år framåt. Och man får inte glömma att otroligt mycket av hans arbete har använts som referens till fluffen, och då även till de nya Horus-böckerna.
Men, allra viktigast, han var den första som började med snajsiga konverteringar som fick en att häpna på tidigt nittiotal:
Man behöver för övrigt vara rätt så gammal för att faktiskt uppskatta de här figurna.

Bild

Bild

Bild

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

Ja tyckte nog om sakerna i helhet :) känns verkligen som att man spelar chaos nu och inte bara renegades marines. Synd att man inte har så mycket pengar dock :(

Anton

Inlägg av Anton »

Mer info från Warseer och Faeit om innehållet i WD:
Chaos Space Marines
- its coming along with the new models - within the next 2 weeks.
- Hard Cover
- Phil Kelly is the author
- Some photos of the 'dex are in the WD, though they're quite small and hard to make out text.
- Lots of background included
- Some beautiful artwork
- Several rules mentioned, including 'Veteran of the Eternal War' (not sure of the specifics as I don't have the WD handy) but from memory it gives a unit fearless (definately not 100% sure on this - might be +1LD) and Prefered Enemy (Space Marines). Cannot say if this rule is an upgrade or universal rule.
- There is a Chaos Boon table, which I believe has been discussed before. When an IC defeats an enemy IC in challenge, they can choose to roll on the table. Looks to be 2D6 (maybe even 3D6) and that IC recieves a boon for the rest of the game. Image of this table is too small to make out what each result is.
- New Maulers (CC varient oblits)
Neither a new Abbadon nor a new kharne -for now-

The close combat obliterators (mutilators) are a finecast kit

There is a new finecast sorcerer (unimpressive) an a Dark Apostle (beyond awesome)

From the ForgeWorld News: There is a picture of Angron. The miniature.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Fy fan vad tuffa arméer vi kommer bygga till GothCon!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Silversixx skrev:
John Blanche är nog den enda anledningen till varför jag fortfarande håller på med 40k. Det är väl den enda av deras illustratörer som kan hantera och visionera den totala dystopi som som utspelar sig 37,988 år framåt. Och man får inte glömma att otroligt mycket av hans arbete har använts som referens till fluffen, och då även till de nya Horus-böckerna.
Men, allra viktigast, han var den första som började med snajsiga konverteringar som fick en att häpna på tidigt nittiotal:
Man behöver för övrigt vara rätt så gammal för att faktiskt uppskatta de här figurna.

[Knasiga, men hyfsat coola bilder.]
Jag håller med om att Blanche är en ikon. Men ibland när han knasar ur helt så går modelldesignarna direkt på hans vision. Och The Dragon ser verkligen ut som något som Blanche kunde komma på, men som hade mått bra av att revideras något. Likadant med Giger-prylarna...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Jag ser ett skornemonster med cryxrustning och cygnarvapen:

Bild

Skriv svar