Codex: CSM rykten
Re: Codex: CSM rykten
Det tror jag, om de har tillgång till Flakk
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Mycket av det som blev finecast nu väntar nog bara på en andra eller tredje våg á lá tyranten...de släppte ju åtta helt nya förpackningar samtidigt den här releasen, de ska ha plats i WD osv för alla släppen...
Men CSM demonprins i finecast! <3
Synd att jag redan har två i metall...
Men CSM demonprins i finecast! <3
Synd att jag redan har två i metall...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Claimh_Solais
Tycker draken är skitful och det kommer från han som faktiskt gillar Stormraven och dreadknigthen
känns verkligen som någon dinotransformer man hade när man var barn
finden är cool , men huvet är hemskt
allt annat ser awesome ut , och riktigt glad att vi nu får singel karaktärer i plast blisters som fantasy fick
känns verkligen som någon dinotransformer man hade när man var barn
finden är cool , men huvet är hemskt
allt annat ser awesome ut , och riktigt glad att vi nu får singel karaktärer i plast blisters som fantasy fick
Jag tror du ska ta fram dina gamla dinobots och jämföra istället för att bara repetera saker från whineseer...
Det är väl samma jämförelse som mellan en Brass Scorpion och Scorponok...
(öl har druckits, så jag tar inget ansvar för sårade känslor)
Det är väl samma jämförelse som mellan en Brass Scorpion och Scorponok...
(öl har druckits, så jag tar inget ansvar för sårade känslor)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Claimh_Solais
Smaken är som baken , gillar du draken så köp den
själv är jag rätt besviken på chaos realisen speciellt efter att man hoppas så mycket pga DV boxen
tycker inte maskin drakar är något som passar i 40K värden
själv är jag rätt besviken på chaos realisen speciellt efter att man hoppas så mycket pga DV boxen
tycker inte maskin drakar är något som passar i 40K värden
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker harback är awesome. Mycket snyggare och håller mycket bättre. Helt klart en uppgradering då dom får plats lika lätt i väskan som dom gamla 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Gillar inte heller draken, är inte helt såld på maulerfiend heller, men jag gillar verkligen forgefiend av någon anledning. Tråkigt att vad jag trodde skulle bli ett plastkit för aspiring champions bara har åtta bits enligt beskriningen på GW's hemsida. Känns snarare som att han blev petad från Dark Vengeance lådan, men ändå var bra nog att inte bara gömma undan. Synd, hade de gjort en aspiring champion sprue in plast med psword, pmaul, paxe, pfist, lclaws och lite combi-vapen så hade den utan tvekan sålt bra...
Min tanke var att köpa mig en Lightning från Forgeworld, greenstuffa lite pilar på den, lite spikes, kedjor, taggar och skallar och annat kaos-smink och kalla in den ökände greve counts-as-drake. Heldrake funkar nästan bättre som namn på ett jaktplan än på en drake och wysiwyg borde förvirra folk särskilt mycket, vingarna är båda framåtvinklade och det är inte som att det finns särskilt många andra flyers i CSM boken att blanda ihop den med.
En annan ide som vi satt och skrattade lite åt när vi käkade var att då jag spelar World Eaters, så skulle jag fixa Röde Baronens tri-wing i rätt skala istället, samt sätta Khârn i cockpit med flygarhalsduk och goggles utanför hjälmen, vilt viftandes med sin yxa som counts-as vector strike. Vi skrattade en del och jag gillar verkligen ideen, men jag försöker hålla det någorlunda seröst, så jag kör nog med Lightning-ideen.
Min tanke var att köpa mig en Lightning från Forgeworld, greenstuffa lite pilar på den, lite spikes, kedjor, taggar och skallar och annat kaos-smink och kalla in den ökände greve counts-as-drake. Heldrake funkar nästan bättre som namn på ett jaktplan än på en drake och wysiwyg borde förvirra folk särskilt mycket, vingarna är båda framåtvinklade och det är inte som att det finns särskilt många andra flyers i CSM boken att blanda ihop den med.
En annan ide som vi satt och skrattade lite åt när vi käkade var att då jag spelar World Eaters, så skulle jag fixa Röde Baronens tri-wing i rätt skala istället, samt sätta Khârn i cockpit med flygarhalsduk och goggles utanför hjälmen, vilt viftandes med sin yxa som counts-as vector strike. Vi skrattade en del och jag gillar verkligen ideen, men jag försöker hålla det någorlunda seröst, så jag kör nog med Lightning-ideen.
De nya små singelkaraktärerna i plast till Fantasy har absolut inte varit några kits med massa bitar och valmöjligheter som de lite större (typ Terminator Captain) och jag tror att det blir samma till 40k. Alltså ett enda sätt att bygga sin Asp och inga bitar över. Lite synd, men jag antar att de har gjort valet för att kunna göra fler olika plastgubbar istället.
Om priset för att få en modell av championens kvalite är att det inte är nåt extra lull lull i boxen, så betalar jag det gärna!
Man har ju chosen från DV att byta runt vapen med honom på ändå...
[Edit]: Läste precis battle reporten igen i WD. Forgefiend med tripla plasma 200p? Så bättre plasma till ett billigare pris än obbar. Visst, sämre bs, men ändå. AV12, 5++ save och IWND gör den lite tålig ändå...men han behöver nog lite vänner...
Man har ju chosen från DV att byta runt vapen med honom på ändå...
[Edit]: Läste precis battle reporten igen i WD. Forgefiend med tripla plasma 200p? Så bättre plasma till ett billigare pris än obbar. Visst, sämre bs, men ändå. AV12, 5++ save och IWND gör den lite tålig ändå...men han behöver nog lite vänner...
-
Silvertejp
Nån som har sett några läckta regler på Typhus Plauge Zombies. I senaste WD står det att han uppgraderar kultisterna till Plauge Zombies, men inget mer.