Shadowgames 19-21 okt

Turneringar som hålls av Shadowplayers i Hallstahammar

Moderator: Tjarls

Blom

Re: Shadowgames 19-21 okt

Inlägg av Blom »

Pengarna fixar jag imorn och listan i dagarna!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Jag hade ursprungligen tänkt spela en sista turnering med gamla CSM boken men efter att ha bläddrat i den nya hela dagen idag kan jag inte förmå mig det så måste klura ut en ny lista, skickar den och betalning imorgon kväll eller fredag

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Betalat. Det blev lite joxigt när regelhäftets kontonummer saknade en siffra...

Armélista kommer strax.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Har beordrat internet att ge er pengar för min räkning. Lista kommer innan lördag.

Ett par frågor om uppdragen:
Allment: används Random Game Length? (Framförallt uppdrag 1 kan detta få stora följder, om det inte blir tur 6)
Uppdrag 1: Hur/när ställs objektiven (objekten) ut? Är det så coolt att ni har ställt ut dem innan vi kommer? Annars bör det nog defineras.
Uppdrag 4: Scoring units, scoring och denial eller alla units i motståndarens deployment?
Uppdrag 4: Ang poängen man kan få för att förhindra motsståndaren; gäller dessa vid slutet av matchen eller någon gång under matchen?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Tjarls

Inlägg av Tjarls »

kelaino skrev:Har beordrat internet att ge er pengar för min räkning. Lista kommer innan lördag.

Ett par frågor om uppdragen:
Allment: används Random Game Length? (Framförallt uppdrag 1 kan detta få stora följder, om det inte blir tur 6)
Uppdrag 1: Hur/när ställs objektiven (objekten) ut? Är det så coolt att ni har ställt ut dem innan vi kommer? Annars bör det nog defineras.
Uppdrag 4: Scoring units, scoring och denial eller alla units i motståndarens deployment?
Uppdrag 4: Ang poängen man kan få för att förhindra motsståndaren; gäller dessa vid slutet av matchen eller någon gång under matchen?

Uppdrag 1 är tänkt att sluta i runda 6. De övriga ska jag kolla med ansvarig och återkomma. Men utgå från att game length är 6 rundor tills annat sägs.

(Det är så coolt att objectives står på plats när ni kommer)

Uppdrag 4. precis som beskrivet längst ner på uppdraget så är det antalet scoring units som räknas. Det går inte att deny:a dessa units på annat sätt än att hålla dem utanför din egen depleyment zone. dvs, att din core choice har slackat och inte lämnat deployment kommer inte hjälpa dig poängmässigt om motståndaren stormar in. (Annat än att kanske skjuta ihjäl dem :))

Förhindradet sker på samma villkor som intrång. Dvs. Det räknas huruvida det står units där eller inte i slutet av matchen. Det är en liten formuleringsmiss från oss och ska fixas till :)

-----------------------------------------

Har även uppdaterat listan med betalande. Det tråkiga (för den ^^) är att någon betalade in pengar blankt igår. Någon som vet med sig att de missade detta?

Användarvisningsbild
Tjarls

Inlägg av Tjarls »

Serpent skrev:Betalat. Det blev lite joxigt när regelhäftets kontonummer saknade en siffra...

Armélista kommer strax.
Ska se över och fixa till detta. Så kan vi ju inte ha det :)

Användarvisningsbild
Tjarls

Inlägg av Tjarls »

4 nya betalningar registrerade :)

Användarvisningsbild
Tjarls

Inlägg av Tjarls »

Sådär. Regelhäftet uppdaterat.

http://www.scribd.com/doc/108962096/Sha ... inal-Draft

Saker som ändrats:

Vår fantasydomare Fähre showar off med sina wordskillz och har layoutat det hela lite snyggare.
Uppdateringar på uppdragen (Game length, förtydliganden)
30 min regeln är nu 15 min.
Förtydligande om vilka böcker som får användas.

Tror faktiskt det var allt.

Gällande det felande kontonumret så har jag dubbelkollat och hittar inte felet. Vilken siffra var det som saknades när du skulle betala?

(Jag har läst igenom tråden och har försökt infoga allt vi pratat om. Har jag av en händelse missat något? Hojta till!)

Halvar

Inlägg av Halvar »

Jag fick problem när jag körde ctrl-c ctrl-v. Sista siffran försvann pga för ett maximalt utnyttjat fält och ett märkligt kommatecken i nummret.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Tjarls

Inlägg av Tjarls »

Ah, men det är bara ta bort och skriva in den siffran. Swedbank har ett lustigt sätt att skriva ut sina kontonr. Däremot så blir det rätt på vissa banker så det får stå kvar i nuvarande utformning :)

Skriv svar