Shadowgames 19-21 okt
Moderator: Tjarls
Re: Shadowgames 19-21 okt
Jag har inte lämnat in lista vill jag minnas
/ Johan Sundin
/ Johan Sundin
Mänsklig faktor, hade blandat ihop dig med herr sjöberg verkar det som 
- DarkMessiah
Joppreck skrev:Jag har inte lämnat in lista vill jag minnas
/ Johan Sundin
Och min lista vill du inte ha, det är ju knappt så jag själv vill det ^^Tjarls skrev:Mänsklig faktor, hade blandat ihop dig med herr sjöberg verkar det som
Jag minns inte om detta står någonstans i de tidigare 19 sidorna; Ska man välja codex/BRB psycik powers på armélistan eller får man välja varje match?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Vi körde ett snabbmöte över telefon och kom fram till att det blir bäst om man kör samma hela tiden. Dvs, inte välja inför varje match. Dels mer praktiskt och dels större utmaningkelaino skrev:Jag minns inte om detta står någonstans i de tidigare 19 sidorna; Ska man välja codex/BRB psycik powers på armélistan eller får man välja varje match?
Mission 5:
"När en unit har ett guldmynt i sin ägo kan den inte röra sig mer än 6”
i din tur. Uniten får alltså inte
stå mer än 6” från sin utgångspunkt. Försöka att hävda att turboboost
, låta bli att skjuta för att åka eller kullerbyttor eller andra saker som hör hemma i ostdisken kommer ignoreras.
6” från utgångspunkt gäller."
Inkluderar detta även en assault i kommande assault fas? så man kan alltså inte gå 6" i movement fasen, och sedan assaulta en unit?
Detta skulle bli helt ospelbart för en assault arme.
Jag inser att tanken är kanske att motverka turboboostande bikes o liknande.
Det blir otroligt svårt för icke skytte armer att ens få en draw på denna setup.
Tack på förhand!
Detta inkom tidigare till oss och efter lite funderingar har vi kommit fram till följande:
Självklart ska man få assaulta! Regeln är till för att undvika ett passivt spel där man försöker fly undan. Vill man skrika blood for the blood god och slänga sig in i strid med dyrbarheterna i sin ägo ska man ha möjligheten.
Update i häftet på detta kommer senare, likadant med ovanstående post
"När en unit har ett guldmynt i sin ägo kan den inte röra sig mer än 6”
i din tur. Uniten får alltså inte
stå mer än 6” från sin utgångspunkt. Försöka att hävda att turboboost
, låta bli att skjuta för att åka eller kullerbyttor eller andra saker som hör hemma i ostdisken kommer ignoreras.
6” från utgångspunkt gäller."
Inkluderar detta även en assault i kommande assault fas? så man kan alltså inte gå 6" i movement fasen, och sedan assaulta en unit?
Detta skulle bli helt ospelbart för en assault arme.
Jag inser att tanken är kanske att motverka turboboostande bikes o liknande.
Det blir otroligt svårt för icke skytte armer att ens få en draw på denna setup.
Tack på förhand!
Detta inkom tidigare till oss och efter lite funderingar har vi kommit fram till följande:
Självklart ska man få assaulta! Regeln är till för att undvika ett passivt spel där man försöker fly undan. Vill man skrika blood for the blood god och slänga sig in i strid med dyrbarheterna i sin ägo ska man ha möjligheten.
Update i häftet på detta kommer senare, likadant med ovanstående post
Listor uppdaterade med betalningar/listor
---------------
Om det någon som ännu inte löst transport eller som kan tänka sig att åka med andra så är nedanstående en lista på vilka orter alla kommer ifrån. Vill man ha kontaktuppgifter till några spelare är det bara skriva i pm till mig. Det går även bra att skriva om man inte önskar bli utlämnad, oavsett anledning
De där läskiga Fantasyspelarna:
Borås
Bromma
Bromma
Farsta
Hallstahammar
Hallstahammar
Hofors
Hägersten
Härnösand
Jönköping
Jönköping
Jönköping
Jönköping
Kungsängen
Köping
Köping
Lekeryd
Norrköping
Skärholmen
Stockholm
Stockholm
Surahammar
Uppsala
uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Västerås
västerås
Västerås
Västerås
Västerås
40k spelare:
Bollnäs
Borlänge
Enköping
Falun
Halmstad
Hägersten
Karlskoga
Köping
Norrköping
Norrköping
stockholm
Stockholm
Surte
Surte
Uddevalla
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
uppsala
Västerås
Västerås
Västerås
Västerås
Åkersberga
---------------
Om det någon som ännu inte löst transport eller som kan tänka sig att åka med andra så är nedanstående en lista på vilka orter alla kommer ifrån. Vill man ha kontaktuppgifter till några spelare är det bara skriva i pm till mig. Det går även bra att skriva om man inte önskar bli utlämnad, oavsett anledning
De där läskiga Fantasyspelarna:
Borås
Bromma
Bromma
Farsta
Hallstahammar
Hallstahammar
Hofors
Hägersten
Härnösand
Jönköping
Jönköping
Jönköping
Jönköping
Kungsängen
Köping
Köping
Lekeryd
Norrköping
Skärholmen
Stockholm
Stockholm
Surahammar
Uppsala
uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Västerås
västerås
Västerås
Västerås
Västerås
40k spelare:
Bollnäs
Borlänge
Enköping
Falun
Halmstad
Hägersten
Karlskoga
Köping
Norrköping
Norrköping
stockholm
Stockholm
Surte
Surte
Uddevalla
Uppsala
Uppsala
Uppsala
Uppsala
uppsala
Västerås
Västerås
Västerås
Västerås
Åkersberga
- DarkMessiah
Hade gärna erbjudit att plocka med folk från Uppsala men kommer att utgå från svärföräldrarna i Mölntorp, så kan erbjuda från Mölntorp istället 
-
Desertlord
Goddagens kära turneringsdeltagare ^^ Vid detta tillfälle har säkert de flesta av er fullt upp med fredagsmys/fredagsup/fantasia fanatic men jag har så goda nyheter att de inte kan vänta. Jag hade möte tidigare idag med vår lokale icaägare. Han visade stort intresse inte bara för turneringen utan för hobbyn som sådan och det hela ledde till något fantastiskt för er alla.
I samarbete med Ica Matkassen kommer vi nämligen att bjuda samtliga deltagare på frukost på söndagsmorgonen! Stort tack till ICA!
I samarbete med Ica Matkassen kommer vi nämligen att bjuda samtliga deltagare på frukost på söndagsmorgonen! Stort tack till ICA!