Codex: CSM rykten

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Codex: CSM rykten

Inlägg av Katarsis »

Kerrai skrev:
Katarsis skrev:
mawno skrev:Eftersom jag är sämst på 6:ed regler så frågar jag här: har en defiler med extra fist och power scourge 6 attacker i grund?
Det stämmer. Den har då tre attacker i sin profil och fyra närstridsvapen och varje närstridsvapen utöver det första ger +1A styck för Walkers.
Det är så alltså? Jag försökte hitta det någonstans.. men min regelboks fu failade mig markant verkar det som.
P84 - Walkers and assaults:
"If a Walker is armed with two or more Melee weapons, it gains +1 bonus Attack for each additional weapon after the first. Unlike other models, this is not limited to a single bonus Attack, so a Walker with three Melee weapons would have 2 bonus Attacks."
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Excessus skrev:Nu får ni sluta upp och försöka förolämpa mig bara för att jag vill kolla vad som gäller RaW. Jag gör det definitivt inte för att mjölka varenda liten fördel boken har, utan att få reda på vad som gäller enligt reglerna! Hade jag velat mjölka fördelar hade jag börjat köra Necron flygarspam redan, och jag hade definitivt inte enbart kört chaos marines när den gamla boken gällde...
Tycker också det är tråkigt att folk blir så arga och otrevliga när det är GW som skriver så otroligt dåliga och luddiga regler. Det tog två dagar för ett gäng svenska nördar att hitta så pass många fel i den nya boken att GW rimligtvis måste ha en deltidsanställd som läser igenom reglerna och speltestar. Resten av personalen lägger krutet på bokens layout och modeller. Jag tycker inte alls du gör fel i din tolkning och den är lika "regelvidrig" som horden av plague zombies inte är mer än 10 gubbar och att en Khorne Prins inte får ta khorne yxan eftersom han saknar mark of Khorne.

Jag tycker inte att man automatiskt ska tolka alla regelmissar till codexets nackdel utan att ta hänsyn i vad saken kostar i poäng och fluff, men det görs här varenda gång nånting nytt, ballt och ovisst dyker upp (någon som kommer ihåg mawlocens gräva upp sig ability som helt onödigt bannades tills faqen kom?).

För mig känns det som familiaren ger två attacker med ap - eftersom det är mest likt "fluffet".
Senast redigerad av 1 n00bn, redigerad totalt 8 gånger.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Katarsis skrev:
Kerrai skrev:Det är så alltså? Jag försökte hitta det någonstans.. men min regelboks fu failade mig markant verkar det som.
P84 - Walkers and assaults:
"If a Walker is armed with two or more Melee weapons, it gains +1 bonus Attack for each additional weapon after the first. Unlike other models, this is not limited to a single bonus Attack, so a Walker with three Melee weapons would have 2 bonus Attacks."
Mysigt, tack för sidhänvisningen!
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

John_F skrev:Såg just att man inte verkar behöva vara i strid för att aktivera Typhus Destoyer hive. Så om man har billiga allierade eller plague zombies kan man tidigt få en fin tally till epidemus.
Men är det inte tänkt att han ska vara i kombat med fienden när han släpper brakskiten?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Nu spelar jag inte CSM. Men om jag gjorde det skulle jag skita i gnällspikar och komma med lista till tunering med fler än 10 zombies i en enhet samt köra yxan på Prinsen ändå.

Skulle någon däremot propsa på AP 2 på sin familiar så skulle jag säga att han va dum i huvudet, spela hårt och gnälligt resten av matchen och sen skratta högt och elakt när jag vinner.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

theWatchman skrev:...spela hårt och gnälligt resten av matchen och sen skratta högt och elakt när jag vinner.
I motsats till vadå? 8-)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

n00bn skrev:
John_F skrev:Såg just att man inte verkar behöva vara i strid för att aktivera Typhus Destoyer hive. Så om man har billiga allierade eller plague zombies kan man tidigt få en fin tally till epidemus.
Men är det inte tänkt att han ska vara i kombat med fienden när han släpper brakskiten?
Mja, men det är ju oxå fluffigt att han skiter fullkommligt i vem han dödar med brakskiten, dels eftersom det behagar Nurgle (tänk bara på galningen Kharn och hans förhållande till sin gud) men oxå för att det uttryckligen står att förmågan påverkar både fiender och vänner. Dessutom kan jag inte hitta att destroyer hive skulle ersätta Typhus ordinarie attacker eller att det inte existerar nån fight subphase bara för att ingen råkar slå i den.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

John_F skrev:
n00bn skrev:
Mja, men det är ju oxå fluffigt att han skiter fullkommligt i vem han dödar med brakskiten, dels eftersom det behagar Nurgle (tänk bara på galningen Kharn och hans förhållande till sin gud) men oxå för att det uttryckligen står att förmågan påverkar både fiender och vänner. Dessutom kan jag inte hitta att destroyer hive skulle ersätta Typhus ordinarie attacker eller att det inte existerar nån fight subphase bara för att ingen råkar slå i den.
"Instead of attacking" står det ju uttryckligen. Så då måste han kunna slåss för att få använda hive, behöver man säga så mycket mer på den punkten?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
LillePer

Codex: CSM rykten

Inlägg av LillePer »

Absolut. Typhus måste vara i cc för att aktivera den. Allt annat är regelbändande.

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Jimmy Johansson skrev:
"Instead of attacking" står det ju uttryckligen. Så då måste han kunna slåss för att få använda hive, behöver man säga så mycket mer på den punkten?
Ni har helt rätt, måste vara nån slags freudansk felläsning...

Skriv svar