Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Moderator: daskad

Användarvisningsbild
Papa D

Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av Papa D »

2 flygare från varje codex.. Så om man kör 2 stormravens och 2 vendettor på GK/IG allies...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

daskad

Inlägg av daskad »

Då kör vi på det ^^ Försökte nog bara göra det väldigt mycket enklare för mig ;)

Tänkte nog mer 2 codex per armélista där
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

egge

Inlägg av egge »

Cappa Flyers på 300 poäng så är du nog på rätt väg.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Kommer fortifications vara tillåtna? De är ju ändå det mest användbara prylarna i spelet mot flyers

daskad

Inlägg av daskad »

Jag har faktiskt ANTAGLIGEN tänkt att tillåta det. Håller fortfarande på att kolla hur man kan place:a den. Gillar skottarnas metod som finns i övriga turneringar. Men som det ser ut nu, ja!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Så här funderar jag på att tillåta placering till Gamers Weekend: På open ground, helt eller delvis i en skog, inte på andra byggnader/impassable/kratrar(?) och inte så att någon del hänger i luften, man får heller inte flytta någon terrängbit för att göra plats för fort

Känns vettigt, eller är jag helt offside?

daskad

Inlägg av daskad »

Det låter också vettigt. Saken är ju den att det finns många olika typer man kan placera fortifications, men din metod känns helt klart som en bra sådan!
Felix "Daskad" Thuresson

daskad

Inlägg av daskad »

Jag har nu bestämt mig för att droppa restriktionerna på flyers! Detta är p.g.a. att Fortifications kommer tillåtas, vilket gör det betydligt mycket lättare att döda flyers och då kan 2st helt plötsligt kännas väldigt lite om de kommer in i olika runder bl.a.!

Kan också meddela att det nu endast är 12 anmälda till turneringen! Hoppas ni är sugna och att anmälningar börjar trilla in snart :)
Felix "Daskad" Thuresson

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

daskad skrev:Jag har nu bestämt mig för att droppa restriktionerna på flyers! Detta är p.g.a. att Fortifications kommer tillåtas, vilket gör det betydligt mycket lättare att döda flyers och då kan 2st helt plötsligt kännas väldigt lite om de kommer in i olika runder bl.a.!

Kan också meddela att det nu endast är 12 anmälda till turneringen! Hoppas ni är sugna och att anmälningar börjar trilla in snart :)
Fast 4-9 Necron flyers är fortfarande ganska hemskt. NÅGON restriktion bör där finnas, fortifications kan bara göra så mycket. Samt finns det arméer som Tyranider som inte ens kan använda vapen från fortifications. Helt restriktionsfritt på flyers verkar..ganska hemskt :|
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december

Inlägg av LillePer »

Finns det någon lista över anmälda?

Skriv svar