Nya tau

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Yabob

Re: Nya tau

Inlägg av Yabob »

Vilken styrka skulle det vara på Hammerheadens variant i sånt fall? :P
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Karaghul

Inlägg av Karaghul »

DHettNeck skrev:Efter att ha kollat på nya broadsides AFK idag så måste jag säga att modellen är grymt snygg, men att reglerna är den största missmatchen på länge.

Kollar man på modellen ser den snarare ut som T5, slow and purposefull, str10 railgun, om inte ännu hårdare. Reglerna för den som dom är nu är ett skämt när det kommer till att representera modelln :(
Var de nya modellerna skapligt lika de gamla då? Eller skulle de se allt för annorlunda ut bredvid varandra, om man använde av både gamla och nya?

Edit: Man kan jo se på bilder att det inte är allt för lika, men lika bra att fråga någon som faktiskt sett modellerna "face-to-face".

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Yabob skrev:Vilken styrka skulle det vara på Hammerheadens variant i sånt fall? :P
Den kunde ju fått beam eller tankhunter eller nått annat vettigt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Karaghul skrev:
DHettNeck skrev:Efter att ha kollat på nya broadsides AFK idag så måste jag säga att modellen är grymt snygg, men att reglerna är den största missmatchen på länge.

Kollar man på modellen ser den snarare ut som T5, slow and purposefull, str10 railgun, om inte ännu hårdare. Reglerna för den som dom är nu är ett skämt när det kommer till att representera modelln :(
Var de nya modellerna skapligt lika de gamla då? Eller skulle de se allt för annorlunda ut bredvid varandra, om man använde av både gamla och nya?

Edit: Man kan jo se på bilder att det inte är allt för lika, men lika bra att fråga någon som faktiskt sett modellerna "face-to-face".
Dom ser konstiga ut bredvid varandra. Möjligen att man kan ha en som team leader, men jag tror inte att det skulle se bra ut.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Karaghul

Inlägg av Karaghul »

DHettNeck skrev:
Karaghul skrev:

Dom ser konstiga ut bredvid varandra. Möjligen att man kan ha en som team leader, men jag tror inte att det skulle se bra ut.
Tack för svaret, då vet jag att gäller att antingen ha alla gamla eller alla nya. :)

Crisis suits är däremot, så som jag förstått det, fortfarande identiska, det är alltså rakt av samma modeller. Stämmer det, eller har jag bara fått för mig det?

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

crisis suits är samma som tidigare, och för de som sitter på några gamla broadsides och funderar på att skaffa nya kan ju en idé vara att göra om de gamla bredsidorna till crisis då det är samma kit och så länge du sparat på bitzen så är det inga problem ;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Finns det något smidigt sätt att snabbt döda Aun'Vas två vakter så han kan gå med Broadsides och göra dem nästan immuna mot skytte?

Silvertejp

Nya tau

Inlägg av Silvertejp »

speedfreek skrev:Finns det något smidigt sätt att snabbt döda Aun'Vas två vakter så han kan gå med Broadsides och göra dem nästan immuna mot skytte?
Hoppa från höga hus!

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

speedfreek skrev:Finns det något smidigt sätt att snabbt döda Aun'Vas två vakter så han kan gå med Broadsides och göra dem nästan immuna mot skytte?
Och varför skulle döda vakter göra det lättare för aunen att bli IC?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Röven!

Skriv svar