Nya Eldar Wraithknight

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
bolterochkniv

Re: Nya Eldar Wraithknight

Inlägg av bolterochkniv »

inga stöd ur regelboken eller så, men det mest naturliga måste val ändå vara att en enhet räknas som en solid barriär som är lika hög som modellerna, och ger ett coversave på 5+ om man, som när det gäller andra sorters barriärer, är täckt till 25%?

det verkar helt bängt att hävda cover på sin riptide bakom en enhet fire warrior, eller tyrannofex bakom typ rippers..
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

bolterochkniv skrev:inga stöd ur regelboken eller så, men det mest naturliga måste val ändå vara att en enhet räknas som en solid barriär som är lika hög som modellerna, och ger ett coversave på 5+ om man, som när det gäller andra sorters barriärer, är täckt till 25%?

det verkar helt bängt att hävda cover på sin riptide bakom en enhet fire warrior, eller tyrannofex bakom typ rippers..
Aprecis!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

bolterochkniv skrev:inga stöd ur regelboken eller så, men det mest naturliga måste val ändå vara att en enhet räknas som en solid barriär som är lika hög som modellerna, och ger ett coversave på 5+ om man, som när det gäller andra sorters barriärer, är täckt till 25%?

Me like too.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

frigobben

Inlägg av frigobben »

Håller med de tidigare i att detta borde vara RAI.

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Personligen har jag ändrat mig och vill nu spela så som jag anser att reglerna är skrivna, mest för att det är så mycket enklare att bedöma om en tå befinner sig mellan intervening models än om 25% av torso/armar/ben/huvud gör det.

Jonke

Inlägg av Jonke »

Har ägnat större delen av dagen till att uppdatera min battlescribe-fil till nya codexen. Mycket ser kul ut och har blivit bättre. Wraithknighten känns inte särskilt het eller kul i mitt tycke, 240 för 2 s 10 ap2 skott på ett stort as som inte kan gömma sig. Eller betala ytterligare 40 p för 3 s6 ap2 plattor. Då tar jag hellre 2 falcons eller 2 prismor för samma pris eller 1 av varje eftersom prismor inte måste vara två för att vara användbara längre.

Användarvisningsbild
OptimusK

Inlägg av OptimusK »

Någon som sitter på en Codex och kan posta Statsen för den stora pojken? Gärna special rules oxå om "orc" finnes ^^

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Codex går att hittas på vissa "havsbaserad-tjyveriverksamhets" sidor på det stora internet.. ;)

Användarvisningsbild
OptimusK

Inlägg av OptimusK »

kombat skrev:Codex går att hittas på vissa "havsbaserad-tjyveriverksamhets" sidor på det stora internet.. ;)

Vår IT-avdelning här på företaget lär ifrågasetta min aktivitet där :( Mitt starkaste argument blir väl att jag tillämpar "fredagsmys" under
arbetstid....

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

"Har någon laddat ner piratkopierade codex på arbetetsplatsens domän? Ush vilka typer, det kan omöjligt vara jag, själv tankar jag bara porr från TPB"

Namnlös IT-kille:-"Ah, jo, men då är det lugnt. Säg till om du vet vad det är för en lymmel."
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar