LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback
Sv: LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback
Fråga angående demonerna.
Man får 1 i komp för cavalery utöver den första. Hur tänker man sig en herald på fiend. Räknas den som en enhet för sig oavsett ifall det är tänkt att den skall joina den andra enheten?
Hoppas min fråga är tydlig.
Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Man får 1 i komp för cavalery utöver den första. Hur tänker man sig en herald på fiend. Räknas den som en enhet för sig oavsett ifall det är tänkt att den skall joina den andra enheten?
Hoppas min fråga är tydlig.
Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Re: LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback
So War Walkers with Scatter Lasers are still no go?
You talked about adding only counting the first scatter laser mounted on a vehicle. It's still just every 4th.
You talked about adding only counting the first scatter laser mounted on a vehicle. It's still just every 4th.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
I Think that is a misstake when we did the summary.Tun skrev:So War Walkers with Scatter Lasers are still no go?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag vill mest berömma för jobbet!
Det jag gillar bäst med den nya jämfört med den gamla är upplägget med allies. Den gamla gjorde det nästan omöjligt att alliera in något som man bara tyckte var lite mysigt.
Det jag gillar bäst med den nya jämfört med den gamla är upplägget med allies. Den gamla gjorde det nästan omöjligt att alliera in något som man bara tyckte var lite mysigt.
Too bad you shut down my triple fragioso list
just don't change it anymore now, I still have to paint stuff and I'll never finish if you keep meddling with my schemes ;P
Just a quick question:
Just a quick question:
This counts drop pods as well at the moment, is this intended?(Blood Angels) 1 More than 5 AV11-14 vehicles (only if there are allied vehicles in the army, count vehicles from both
detachments)
1 Each XV88 broadside suit after second (every second if Rail-rifle is chosen).
Tror det är enklare att fatta om ni skriver "broadside with rail-rifle counts as 0,5" eller liknande
Kroot: Borde nog var "60th Kroot", eller liknande
Tror det är enklare att fatta om ni skriver "broadside with rail-rifle counts as 0,5" eller liknande
Kroot: Borde nog var "60th Kroot", eller liknande
En bild säger mer än 1000 kaniner
LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback
Lite tankar om tau kompen:
Tycker inte att man ska få spela 2 bra broadsides med 4 drones utan något minus. Antingen minus vid andra "bra" broadsiden eller kompa dronesen också på något sätt. Typ 2 drones = en suit.
Tycker inte att man ska få spela 2 bra broadsides med 4 drones utan något minus. Antingen minus vid andra "bra" broadsiden eller kompa dronesen också på något sätt. Typ 2 drones = en suit.
Gäller SW minuset för Thunderwolf character även specialnissen på varg?
Jacobus minuset som allie borde det inte vara ifall man är battlebrothers? Annars är han väl inte så het eller?
Jacobus minuset som allie borde det inte vara ifall man är battlebrothers? Annars är han väl inte så het eller?
Börjar med att säga att jag tycker ni över lag gjort ett jävligt fint jobb med mallen.
Om arrangörer och spelare börjar tänka om lite och kanske kollar på 0-6 spannet mer så är det inte så strypt som det kan kännas, komp 1 nu är inte vad komp 1 var nyss, it's a different beast.
Jag personligen kan mer eller mindre fortfarande göra vilken lista jag vill på 6 i komp och bara de smaklösaste uppstötningarna till ost är helt bortplockade..
Utöver det så har jag en fundering på just vehiclekomp om man har allies med, vad är tanken där? Inte sådär uppkäftigt utan uppriktigt, jag förstår inte riktigt conceptet.
Om arrangörer och spelare börjar tänka om lite och kanske kollar på 0-6 spannet mer så är det inte så strypt som det kan kännas, komp 1 nu är inte vad komp 1 var nyss, it's a different beast.
Jag personligen kan mer eller mindre fortfarande göra vilken lista jag vill på 6 i komp och bara de smaklösaste uppstötningarna till ost är helt bortplockade..
Utöver det så har jag en fundering på just vehiclekomp om man har allies med, vad är tanken där? Inte sådär uppkäftigt utan uppriktigt, jag förstår inte riktigt conceptet.
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins
-------------------------------------
Flaming Dolphins
Jag förstår heller inte riktigt formuleringen inom parantes på fordonskompen.
Skall man bara räkna samman totalen fordon i sitt primary och allied detachment, eller vad syftar "only" på?
Skall man bara räkna samman totalen fordon i sitt primary och allied detachment, eller vad syftar "only" på?