Finns i tråden till alla tok singlar tror jag. Annars kan man kolla på laget Gastbusters, fenomenalt skrivna listor. Måste varit ett geni som gjort dem.Flogger skrev:De är gjorda med battlescribe. Vanligt fenomen på vår förening, jag är själv inte alls förtjust i att göra listor med army builder program, sitter väl kvar sedan fantasy tiden när man blev smädad om man skickade in en AB listaDHettNeck skrev:Gob1's listor är fasen snudd på oläsbara också...
Däremot bör det finnas någon sorts mall till Hur Man Skriver En Armélista så att nybörjare (flera i gob1) ser hur de ska göra och hur arrangörerna vill ha det
Listor för alla lag
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: Listor för alla lag
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Jag tänker att det är mkt CSM för att folk gillar kaos och drakar e bra. T.o.m. bättre om man kan matcha dem lite.daskad skrev:Förvånandsvärt lite 'crons och GK tycker jag och väldigt mycket CSM. Inte förvånad över SM, Tau och Eldar
Tau/SM/Eldar är det "nya heta". Inte så konstigt med mkt av dem, hur stor andel var inte GK när de var ballast på stan?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
När kommer en uppdaterad version av alla listor ut?
Där det inte längre finns några med komp 2 osv...
Och vad händer om saker inte åtgärdats / upptäckts innan turneringen drar igång?
Och vad händer om saker inte åtgärdats / upptäckts innan turneringen drar igång?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
-
Gonka Koff
Jag tycker Iterums listor är snudd på perfekta, de innehåller dessutom lite krångligare enhetstyper som dom fått till hur tydligt som helst.LillePer skrev:Finns i tråden till alla tok singlar tror jag. Annars kan man kolla på laget Gastbusters, fenomenalt skrivna listor. Måste varit ett geni som gjort dem.Flogger skrev:De är gjorda med battlescribe. Vanligt fenomen på vår förening, jag är själv inte alls förtjust i att göra listor med army builder program, sitter väl kvar sedan fantasy tiden när man blev smädad om man skickade in en AB listaDHettNeck skrev:Gob1's listor är fasen snudd på oläsbara också...
Däremot bör det finnas någon sorts mall till Hur Man Skriver En Armélista så att nybörjare (flera i gob1) ser hur de ska göra och hur arrangörerna vill ha det
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Michael Carl
Har fixat det mesta nu, har någon enstaka ändring är kvar, men allt skall nog vara fixat ikväll.refabricated skrev:När kommer en uppdaterad version av alla listor ut?
Om ingen upptäckt något innan turneringen drag igång, så är det inte mycket vi kan göra då antagligen.
Varför vi inte ser mer GK/nec tror jag är för att kompstraffen inte lika värda att ta om man jämnför med tau/eldar/SM. Du får in en sjukt mkt bättre lista med eldar än med necrons på komp 1 i mitt tycke.refabricated skrev:Jag tänker att det är mkt CSM för att folk gillar kaos och drakar e bra. T.o.m. bättre om man kan matcha dem lite.daskad skrev:Förvånandsvärt lite 'crons och GK tycker jag och väldigt mycket CSM. Inte förvånad över SM, Tau och Eldar
Tau/SM/Eldar är det "nya heta". Inte så konstigt med mkt av dem, hur stor andel var inte GK när de var ballast på stan?
Jag tycker att tau/eldar/SM är för löst kompade jämfört med resten av böckerna. Eller att de andra är för hårt kompade jämfört med tau/eldar/SM.
Hur som så ska det bli kul att se hur det kommer gå på TT. Och jag ser fram emot Sveriges roligaste turnering.
Skriver det här också....
Garagegamers Tau är fusk..
-1 ripetide
-1 SM allies.
-1 ripetide
-1 SM allies.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nope, ej BB.Poet skrev:Skriver det här också....
-1 ripetide
-1 SM allies.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ah.. hehe.. bra ost på listan.. kudos 
delfinernas dark eldar lista slutar på 1507 om enheternas kostnad stämmer på nya listan som är inskickad.
Ja' än't bittä'!