Mymearan skrev:Så gale snyggt! Min fråga är... Hur målar man "realistiskt"? Jag sitter här som relativ nybörjare och alla mina gubbar är målade med edge hughlighting och ser ut som seriefigurer. Även bilder på GW-målade gubbar brukar se väldigt serietidningsaktiga ut. Men dina gubbar ser ut att väga ett ton, rustningen ser ut som rustning, smutsen som smuts, skuggorna som riktiga skuggor och inte en edge highlight i sikte... Så frågan är... Hur fan målar man så härt? O_o
Skickas från min iPhone via
Tapatalk

Tackar!
Men om du tittar riktigt noga så ser du en och annan edge highligt på dom
Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på frågan..... Det blir mest en massa svammel nu när jag försöker (har skrivit 3 längre svar här som inte går att fatta om man inte är jag)
Eller så blir det så invecklat att jag troligtvis skrämmer folk från att försöka. Men gör ytterligare ett försök här.....
Jag rådfrågade min sambo vad jag skulle kunna tänkas svara och hon sa helt kort -Skriv bara, Jag är lite skadad. Det är ju kanske inte så långt ifrån sanningen heller men det är ju inte heller ett svar som du lr nån annan som undrar nått liknande blir så nöjd lr hjälp utav. Så för att försöka svara på frågan som är ställd så... 1000 tals timmar med pensel och airbrush, 1000 tals timmar framför datorn med tutrorials och reviews, 1000 tals kronor på figurer, färg och tillbehör (hälften används inte och många gånger skulle man sparat på att köpa "rätt" från början) sen ett antal liter grönsåpa för att strippa figurer som man först har varit nöjd över men som inte är i samma standard som de 5 senaste man målade. Men det är riktigt kul och ibland riktigt frustrerande och man måste bara helt enkelt våga testa även om figuren egentligen är för fin för att experimentera med.
Ställ gärna mer frågor så ska jag försöka svara men just den här var väldigt knivig att svara på
Inga målare här som är sugen på ett "meet and paint", vet att det vara några här för nått år sen som gjorde det och som verkar vart kul!? Eller det kanske redan är nått sånt på g som man missat?