Lite nya saker från GW
Re: Lite nya saker från GW
För er som inte sett det än, har GW genom digital releases börjat släppa "data slates" med olika saker som förhoppningsvis är här för att stanna.
Först ut: Be'Lakor the dark prince. Fluff och regler:
http://www.blacklibrary.com/games-works ... lakor.html
Först ut: Be'Lakor the dark prince. Fluff och regler:
http://www.blacklibrary.com/games-works ... lakor.html
Gah! Ännu mer att hålla koll på.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Att de ska hålla på att ta betalt för exakt ALLT som de producerar.
Jag tror att de skulle sälja fler Belakor om de gav ut reglerna gratis.
Jag blir inte motiverad till att köpa den modellen när jag vet att jag måste göra ett ytterligare köp bara för att den har en egen bok med regler.
Jag tror att de skulle sälja fler Belakor om de gav ut reglerna gratis.
Jag blir inte motiverad till att köpa den modellen när jag vet att jag måste göra ett ytterligare köp bara för att den har en egen bok med regler.
När GW vill ta betalt för varenda liten pdf så blir det lite motsatt effekt hos mig, torrentsidorna lockar mig desto mer.
Jag betalar gärna för en codex eller en regelbok men inte fan för en sida med regler för en enhet.
Forgeworld brukar väl släppa reglerna till varje ny enhet de producerar som pdf eller minns jag helt tokigt?
Jag betalar gärna för en codex eller en regelbok men inte fan för en sida med regler för en enhet.
Forgeworld brukar väl släppa reglerna till varje ny enhet de producerar som pdf eller minns jag helt tokigt?
Inte alltid. Och oftast är det bara experimentiella regler. Ibland släpper de fulla regler, men då brukar det vara updates.mindtrix skrev:Forgeworld brukar väl släppa reglerna till varje ny enhet de producerar som pdf eller minns jag helt tokigt?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Vaddå? Kom det en modell till den? Jag hittar ingen sån. Jag ser inget fel med att de tar betalt för reglerna, men att det var sådär snordyrt för så lite regler var lite tråkigt.
Det största problemet jag ser är att det förmodligen har hastats fram så det kanske inte är så balanserat. Vissa saker är ungefär lika bra som att köpa toxin sacs till fexar i femte medans andra blir autoincludes i etc-listor.
Det största problemet jag ser är att det förmodligen har hastats fram så det kanske inte är så balanserat. Vissa saker är ungefär lika bra som att köpa toxin sacs till fexar i femte medans andra blir autoincludes i etc-listor.
Ja' än't bittä'!
Modellen finns här: http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od1710166a
Jag köpte eboken, den var väl väl helt ok, fluffen var lite kul men reglerna var ju inte jätteheta. Han vara väl ca 80-100pts för dyr, kostar 350pts.
Jag köpte eboken, den var väl väl helt ok, fluffen var lite kul men reglerna var ju inte jätteheta. Han vara väl ca 80-100pts för dyr, kostar 350pts.
-
katzenjammer
Figuren är, förutom svärdet, en av de gymmaste gw har gjort...
Flesh is a design fault
250 poäng för en flygande demonprins med ML3, 4++, shrouding, alla telepathy powers, eternal warrior, S+1 med fleshbane och armourbane i närstrid, kan få extra warp charges och ger alla motståndarens enheter -1 ld mot fear skulle vara sjukt billigt. Jag tycker verkligen inte att han är så overpriced. Dock är det alltid saftigt att lägga 350poäng på en modell.XecrNist skrev:Modellen finns här: http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od1710166a
Men man måste ju inte bara för att man kan
Belakor i all ära men är det tänkt att superheavies skall in i "vanliga" 40k matcher? Tänkte på escaltion boken.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.