Nya Tyranider i Novmeber?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Nya Tyranider i Novmeber?

Inlägg av DHettNeck »

Det ska bli spännade att se vad nya tyraniderna kan få till. Men just nu känns dom ganska mjäkiga faktiskt. Dock kommer det nog komma fram några bra listor i slutändan iaf.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Halvar

Inlägg av Halvar »

Det är väl det som är problemet, bara några få bra listor. Jag hade gärna sett en halvdålig dex som man kan köra allt i.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Halvar skrev:Det är väl det som är problemet, bara några få bra listor. Jag hade gärna sett en halvdålig dex som man kan köra allt i.
Klart att man hade önskat att allt var spelbart, men det är snudd på omöjligt att få till en perfekt intern balans.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Om vi pratar om nåt annat än regler - hur ser modellerna ut, för er som har spelat dem innan? Är det hysteriskt mycket mer detaljer på nya varianter av redan existerande modeller, eller följer de samma estetik som innan? Kommer en att behöva måla saker i etapper och sedan limma ihop för att de ska se i närheten av bra ut? (Eftersom jag tycker att de flesta av de nya Chaosmodellerna är helt bananas vad det gäller åtkomlighet för penseln kanske ni fattar var jag kommer ifrån..?)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jag är väldigt glad att jag inte sett något som liknar en heldrake/storm raven/broadside/riptide/wraithknight/serpent i codexet än. Där finns inga direkta no-brainers än så länge, förutom kanske flygande hive tyrants som fortfarande är helt ok. Däremot, utan någon som helst tillgång till Iron Arm gör dem betydligt skörare. Men för nästan 100 poäng rabatt så är det helt ok.

Men kan gående hive tyrants fortfarande ta 2+ save? Annars kommer vi aldrig se dem mer, det är en sak som är säker.

Codexet verkar bli en uppdatering till det nuvarande, där vi fått vår bästa enhet (morsor) totalt nerfade medan vi har fått typ en 25% sänkning i poäng på alla monster. Jag gillar det jag hört än så länge, jag tycker det verkar bli ett snarlikt men samtdigt ett väldigt annorlunda codex. Jag ser mycket hellre att vi är på samma nivå som CSM än samma nivå som Tau :)

2 Flyrants
6 Hive Guard
3 Venomthropes
30 Termagaunts
1 Tervigon
5 Genestealers + Broodlord
5 Genestealers + Broodlord
1 Exocrine
3 Dakkafexar

Vad landar detta på i poäng? Typ 2000? Tror det är en rätt rolig trevlig lista :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Hur funkar venomthropes?
a; Shrouded till alla _units_ inom 6''.
b; Shrouded till alla _modells_ inom 6''.
Är det enligt a ovan så är de riktigt riktigt bra.

Spontant känns det som att osten ligger i massa monster(då de blivit billigare) eller i stoooora horder med massa venomthropes. + Flyrants såklart.
Spell-tabellen är ju het åsså, inga kassa spells. Hur kan man klaga på det?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

refabricated skrev:Hur funkar venomthropes?
a; Shrouded till alla _units_ inom 6''.
b; Shrouded till alla _modells_ inom 6''.
Är det enligt a ovan så är de riktigt riktigt bra.

Spontant känns det som att osten ligger i massa monster(då de blivit billigare) eller i stoooora horder med massa venomthropes. + Flyrants såklart.
Spell-tabellen är ju het åsså, inga kassa spells. Hur kan man klaga på det?

Psychic scream och warp blast är rätt kassa. Annars är det nice.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Det ända problemet jag har just nu är hur jag ska lyckas få in alla grejer jag vill måla upp i en lista.
Är codexen "dålig" är det bara bra enligt mej, jag lär förlora mer parten av mina matcher ändå vilket ger mej en bra ursäkt för givetvis är det bokens fel :D Och gud vad jag har fått läsa hur dålig den är på diverseforum, helt otroligt haha.
Jag ska satsa på att få en arme som är snygg med wow känsla och som gör folk glada att få se på turneringar.
Nids with alot of love :D

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Folk är bara gnälliga för de behöver hitta nya combos och faktiskt kanske till och med ändra spelstil (gudarna förbjude) :lol:

kraftman

Inlägg av kraftman »

Det tror jag också !

Sänkta poängkostnader gör nog mer skillnad än vad man tror.

Var det inte så att devourergaunts blivit billigare också ? S på vapnet ?

Hur är det med regen biomorph ? Gäller den bara på ett wound eller alla wound man har tagit i rundan ? Vilka har it will not die ?
Kan man ha både och ?

Skriv svar