Jag yrkar på regeln "true line of sight" och motsätter mig ditt uttalande!DHettNeck skrev:Va, vad snackar du om? Templaten/blasten blir inte större för att du håller den högreFlogger skrev:I så fall är ju allt på hela spelplanen under templaten då du faktiskt håller templaten över spelbordet, ofta en 30cm över spelbordet så bara vissa titaner som kommer undan.
7th edition förändringar
Re: 7th edition förändringar
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Så barrage blev typ 1000 gånger bättre i 7th?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej. Det blev marginellt bättre mot folk som ställer sig på fler våningar i ruiner och man kan inte längre gömma sig under en ruinvåning. Tycker det snarare låtar som 1,2-1,3 ggr bättre, inte 1000Flogger skrev:Så barrage blev typ 1000 gånger bättre i 7th?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
bara mot saker som står i tusenvåningsruiner och gömmer sig in samma hörn.
Ja' än't bittä'!
- NilssonHarHund
Påminner mig om billion story buildingHalvar skrev:bara mot saker som står i tusenvåningsruiner och gömmer sig in samma hörn.
- Lottomannen
Å andra sidan så får man ju alltid räkna cover i en ruin numera, true line of sight är borta där. Så det kanske jämnar ut sig?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Sant, står man i en ruin kan ju barrage ta sig i plutten när man har 2+ cover (eftersom man är shrouded också som en PRO player)Lottomannen skrev:Å andra sidan så får man ju alltid räkna cover i en ruin numera, true line of sight är borta där. Så det kanske jämnar ut sig?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det är skillnad på under och under, du tänker below, inte beneath (som det står på s. 158)Flogger skrev:I så fall är ju allt på hela spelplanen under templaten då du faktiskt håller templaten över spelbordet, ofta en 30cm över spelbordet så bara vissa titaner som kommer undan.
Om barrage träffar toppen på en 4 våningars ruin så vill jag hävda att nej, står du på marken under 4 våningar träffas du inte då du inte är under blasten.
beneath: extending or directly underneath, typically with close contact.
below: at a lower level or layer.
Alltså, alla modeller rakt under är träffade, finns inget undantag om att ett visst antal våningar ska ge skydd.
En bild säger mer än 1000 kaniner
thread derailment in T minus 3... 2... 1...
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Låter ju fint att man kan ta alla våningsplan med en template. Tills man läser att templatens smala ände måste vara btb med modellen som skjuter. GW tog alltså bort exemplet (med bild) som funnits tidigare att man håller en template över ruiner för att kolla vad som är under.
Pröva lägg en template mot basen på en Hive Crone eller liknande och sen snett upp mot ruinen. Ser helt sjukt ut, och beroende på vinkeln/avstånd så når den oftast inte ens till andra våningen.
Pröva lägg en template mot basen på en Hive Crone eller liknande och sen snett upp mot ruinen. Ser helt sjukt ut, och beroende på vinkeln/avstånd så når den oftast inte ens till andra våningen.