Team Tournament 2014

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av Hylander »

LillePer skrev:En sak som uppstod på flabbergast, tydligen så står det i missionpacket att man kollar vilka tacticalmissions man kan lösa i början av matchen. Vi i Göteborg har dock spelat som att man kollar när man drar kortet.

Dvs drar du "döda flyer men alla flyers är döda eller finns ingen i matchen" så drar man nytt enligt oss, medans missionspacket tycker att kunde man klarat det tidigare så får man inte dra nytt.

Tankar kring detta? Tycker det blir sjukt mycket roligare spel om man får slänga sånt man inte kan klara, och tycker inte heller det är försent för att ändra en sådan grej i mission packet.
Jag får fundera på denna.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Hur fungerar det egentligen med objektivmarkörerna? Det skall alltid finnas exakt sex objektivmarkörer på bordet, och i vissa fall kan en objektivmarkör vara för både primary och tactical objectives? Hur ställs då de som skall vara primary ut i mission 1 och 5? Skall man börja med primary-markörerna? Välja vilka som är primary efter att alla ställt ut? Något annat?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Katarsis skrev:Hur fungerar det egentligen med objektivmarkörerna? Det skall alltid finnas exakt sex objektivmarkörer på bordet, och i vissa fall kan en objektivmarkör vara för både primary och tactical objectives?
Ja.
Hur ställs då de som skall vara primary ut i mission 1 och 5? Skall man börja med primary-markörerna?
Del upp det så jämt det går.

dvs
mission1: 2 primary+1 tactical vardera.
mission5: Spelare som lägger först får 1 primary+2 tactical. Spelaren som lägger tvåa får 1 primary+1 tactical
Välja vilka som är primary efter att alla ställt ut? Något annat?
Nä de med lägst nummer är de som är primary du väljer själv i vilken ordnig du läger dem.

EX:
mission 1 är objektiv 1-4 primary och tactical medan 5-6 bara är tactical. Det spelar ingen roll vilka nummer spelarna lägger ut utan se bara till att de har 2 primary var samt ett tactical.

Kalle har 1,2,6
Olle har 3,4,5

Kalle börjar och lägger nr6 (ett tactical endast)
Olle lägger nr3 (tactical + primary)
Kalle lägger nr1 (tactical + primary)
Olle lägger nr 5 (tactical)

osv.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Ok, då är jag med.
Vem är det i match fem som måste ställa ut objektivet i mitten då?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Katarsis skrev:Ok, då är jag med.
Vem är det i match fem som måste ställa ut objektivet i mitten då?
Ingen. Det placeras i mitten rätt av.

Alternativt kan man krångla och säga att den som börjar gör det vilket bara inverterar vem som lägger flest så nä vi släpper det.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Bara för att vara övertydlig: Så i mission 1-4 så ställer man ut likna många vardera, men i mission 5 så får den som ställer upp första objektivmarkören ställa upp 3 objektivmarkörer medan dennes motståndare bara får ställa upp 2?

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Är jag blind eller har det fortfarande inte kommit något klart svar om när vi ska skicka in listorna?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Serpent skrev:Är jag blind eller har det fortfarande inte kommit något klart svar om när vi ska skicka in listorna?
Saxat från sidan:
http://tok.sverok.net/teamtournament/registration.php
Registration for the Warhammer 40.000 Team Tournament 2014

This is the registration page. Registration can only be done here, NOT with e-mail, PM on forums or such.

We can guarantee 36 teams at the moment, but we're working on getting more if needed.

The team captain signs up the team. Army lists do not have to be sent in at this point.

Registration closes three weeks before the tournament. This is also the final date for sending in army lists.

If payment hasn't been made before October 1st, your team will drop down below the teams that have payed, which might result in getting on the reserve list instead.
Så droppa T-röden ... ;)

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

3 veckor före betyder alltså på fredag? Eller?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Nu blir jag också förvirrade. Jag har alltid räknat med att det faktiskt är datumet som står som gäller.

Från hemsidan:
22/10 - Last day to finalize your armylists
Vad gäller?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar