Space Marines till GC

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Asplund

Re: Space Marines till GC

Inlägg av Asplund »

Fem marines i landraider, som bara scorar och skytte-termosar istället för assaultare som knallar fram tror jag mer på.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

OM du ska ha gående eller åkande assaulttermosar så föreslår jag 7 st minst. 5 duger om man parar dom med uber lys-anders, men annars e det svårt att få dom att överleva imo.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

cadelin skrev:5 duger om man parar dom med uber lys-anders, men annars e det svårt att få dom att överleva imo.
Homo-erotik och raslära på en gång. I like it!

Faktum är att fem stycken räcker ganska långt om de inte trillar ur sin Land Raider, det de chargear dör, men efter den första närstriden brukar de inte vara mycket att ha.

cadelin

Inlägg av cadelin »

jo iofs men jag ser gärna att man kan fortsätta att hota med dom när dom ploppat ur sin raider, därav minst 7

Mutt

Inlägg av Mutt »

7 st får inte plats i en land raider.

cadelin

Inlägg av cadelin »

därav ordet gående i min första post, men nej du har rätt det får bara plats 5 i en landraider, men om man ska ta en sån så tycker jag som nån skrev ovan att man ska ha en mini scoring i den. Landraidern är imo svår att spela med som termos-delivery-system för man förlorar så mycket på att röra den. För mot de listorna man verkligen vill anfalla så vill man dessutom maxa sitt eget skytte. Så känner jag med mina raiders iaf.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag test spelade "Vanlig bike kapten"-listan två gånger idag och den känns riktigt bra, men en del går att förbättras.
Command Squaden + Captain är jättebra, så länge de inte slåss mot något som ignorerar saves (fell no pain är underbart). Det är en enhet som främst är ute efter att döda sånt som inte kan slåss så bra i närstrid (de flesta scoring units).

Librarianen var sådär, jag använde honom lite dåligt, men det kändes inte som han riktigt var så häftig som jag hoppats på (inget invo-save suuuuuger). Om man spelar ännu mer defensivt och ger honom nullzone istället för might kan han (+ bike squaden) ge ut mycket farlig Plasma eld. Nullzone gör också min plasma squad farligare om den är i närheten. Funderar på om jag ska byta ut Librarianen mot en Dreadnought istället, ska testa mera och se.

Assault Terminatorerna fungerade riktigt bra på 6 man, 3klor-3hammare är en rätt bra kombination och en riktigt ond närstridsenhet. Enheten ska ju främst hållas som counter-charge i Raidern, vill jag fram till fienden snabbt har jag bikes till det, så att jag inte vill åka mer än 6" de flesta rundor gör mig inget illa. Dock kan det nog vara sant det ni säger om att det kanske är bättre att ha cyclon-termossar istället och sätta en lite scoring enhet i Raidern istället. Det viktigaste är ju faktiskt att hålla objektiv, inte att döda fienden. Jag ska testa att spela så nästa gång, men jag är lite rädd att jag förlorar för mycket närstridskraft.

Det kändes aldrig i de två matcherna jag spelade att jag skulle ha en jättestor nytta av varken fleet eller outflank, så jag tror jag skippar att köra med specialkaraktärer. Det är nog bra för kompen också. Listan känns väldigt anpassningsbar, vill fienden vara nära kan jag undvika honom, vill han vara långt ifrån kan jag snabbt vara i han linjer, det kombinerat med ganska bra anti-transport eldkraft (en LR är riktigt bra på att panga rhinos).
Alexander Merinen

Mutt

Inlägg av Mutt »

Hur klämmer du in 6 termosar i en landraider?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Mutt skrev:Hur klämmer du in 6 termosar i en landraider?
Två fram, två bak, och två i bagaget.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Mutt skrev:Hur klämmer du in 6 termosar i en landraider?
Man har den bra varianten med 12 platser :)

Eller så är det bara så att Space Wolves är lite för tjocka och det är därför dom bara får plats med 10 ;)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Skriv svar