Evolving from mediocracy...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av Röde »

L3go skrev:Ps. Ännu en höjdpunkt med Varberg var att få se Rogers Death Guard i verkligheten och "up close". Attans va mycket snyggare dem är i verkligheten än på dem bilder som finns här på forumet.
:wub:

Ska bli kul att följa hur du går vidare med washes och highlights.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Röde skrev: Ska bli kul att följa hur du går vidare med washes och highlights.
"För jag gör allt för min publik, tamejfan.."

Det här är ett litet "brott" mot min struktur, men jag hade föresatt mig själv att måla en massa i veckan, men så kom "livet" ivägen, så strukturen är bruten. Detta är dessutom min tråd och mina gubbar, så jag bestämmer. :) (Åter till ordningen efter idag... kanske.. )

En viss reservation för att nedanstående inte är EN Space Marine som målats i olika steg, utan stegen kommit olika långt på olika figurer, men jag tror det blir tydligt vad jag försöker med..

BILD 1: Majoriteten av mina Space Marines har nu fått en wash med Strong tone.
Bild

BILD 2:
Kanterna snyggas sedan till så washen endast (eller i högre grad) finns i insjunkningarna.
Bild

BILD 3: Här är mitt försök till high-lighting.. Basfärgen är Mechrite Red som high-light:ats med Khorne red.
Bild
Jag vet inte riktigt om den är för subtil? Kameran på en gammal I-fån kanske inte gör bilderna rättvisa.. Eftersom det kommer tas en hel del bilder framöver kanske det är värt att låna någons "riktiga" kamera. :)

Nu är det dags för lite lunch, och sedan en lång, härlig eftermiddag vid målarbordet. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ser bra ut!
Rött är ett H-vete att highlighta.. De andra basfärgerna är bara att blanda med vitt, men då blir det röda rosa.. Orange är också lite meh.
Svårt!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Man kan försöka highlighta rött med ljusare röd eller röd med lite orange i.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Wazdakka Red funkar ok för mig, men den drar absolut åt orange.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Didi

Inlägg av Didi »

Ett tips på att lägga högdager på rött är att anvönda hudfärgstoner och blanda med sin bas-röda. Bleka, ljusa hudtoner ger en kall och skarp slutfinish, medans varma, typ gamla dwarf-flesh ger en mjuk och subtil finish.

Hoppas det hjälper!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Tack för tipsen hörrni..

Jag satt och kladdade lite och hade faktiskt en Wazzdakka Red framme, så jag tog per/pär/paers tips.. Och jag är rätt nöjd med resultatet..
Bild
Bild

Där någonstans tänker jag nog lägga ribban så länge... (EDIT: med reservation för att arm- och knäveck samt shoulder pads ska få lite extra kärlek.)

Tills de 4-5000 poängen Marines är klara.. Vid det laget kommer jag säkert lärt mig något nytt och börjar om igen.. "it's the circle of Life"

Min fundering just nu är även om jag i samband med uppsnoffsningen ska basa om till mina "öken-tempel-baser" eller om jag ska vänta med det och avsluta hela projektet med ombasning och då även bygga display-tray:en.. hmm...
Samtidigt som jag kan erkänna att jag får ångest av all kärlek Tyranids får av GW.. Min nerpackade svärm pockar allt mer högljutt på uppmärksamhet..
Must... Resist... Temptation... :)

Dags att gå ner i garaget nu och spraya bikes.. :D
Senast redigerad av 1 L3go, redigerad totalt 12 gånger.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Snygga highlights blev det :)

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Det blir en hyffsad standard, tycker jag. Speciellt om man har 4-5000p framför sig.
Du ska inte "uppsnoffsa" shoulderpaden på ett liknande vis? Samt måla armveck och knäveck svarta och kanske peta in en liten ljusare grön i mitten på ögonen. Då lyfter du det lite till utan större ansträngning. :)

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Mer Bikes står på målarbordet nu. Av någon outgrundlig anledning har jag värjt mig mot att måla dessa innan och jag förstår inte varför. Having a blast right now.. plus att jag äntligen lokaliserat Allies of Convenience-podcasten så jag har lite nytt nörderi att lyssna på.. Hemmadag från jobbet imorgon, så bilder kommer imorgon kväll. :)
Nurgle skrev:Snygga highlights blev det :)
lonestar skrev:Det blir en hyffsad standard, tycker jag. Speciellt om man har 4-5000p framför sig.
Du ska inte "uppsnoffsa" shoulderpaden på ett liknande vis? Samt måla armveck och knäveck svarta och kanske peta in en liten ljusare grön i mitten på ögonen. Då lyfter du det lite till utan större ansträngning. :)
Tack.

Jo, shoulder pads, arm- och knäveck har alltid funnits en tanke om att återkomma till.. vecken har jag nog väntat med för att jag inte bestämt för om de bara ska målas svarta (kanske grå high light?) eller silver + strong tone wash.
Padsen har jag faktiskt ingen aning om hur jag ska få snyggare. Jag vill behålla den bruna "toningen" mot de svarta kanterna, men får det bara inte att se jämt och snyggt ut.

Är det någon som har några tips?
Division 5.

Skriv svar