Som jag skrev innan ska jag alternera mellan att måla en enhet som jag har och att köpa, bygga och måla en ny enhet. Eftersom det senaste som blev färdigt var nytt så är det dags för tio storm troopers att bli uppmålade.

Länk
Två plasma guns. Den ena är konverterad, jag har helt enkelt kapat bort hans hellgun och satt dit en plasma gun. Jobbigt, men ännu jobbigare att lyckas få tag på riktiga modellen. Även tråkigt om alla är exakt likadana.

Länk
En vanlig grunt och en sergeant. Sergeanten får betraktas som ett experiment, jag vet faktiskt inte hur det kommer att bli. Det är en warzone-figur som jag hade liggandes. Bort med axelplattor och dit med plasma pistol.

Länk
Kroppar till enheten.

Länk
Sergeanterna igen. Ser mest fram emot att se hur den högra blir. Jag funderar lite på att plocka bort svärdet på den vänstra och göra ett pekande finger eller någonting.

Länk
Två meltaguns. Upptäckte när jag beskar bilderna att den ena såg lite märklig ut, grantaterna hänger över geväret lite konstigt. Kul att det är lättare att granska fotografier av modellerna för att se det. Kanske skulle köpa en lupp att ha när jag målar och bygger?
Hursomhelst. Första målet är att alla dessa ska ha alla grundfärger redan nästa helg, för då ska de vara med och kriga apocalypse och förhoppningsvis ha sönder alla orkernas favoritleksaker.
När jag läste Codex: Militarum Tempestus gillade jag biten med deras hårda träning, att de tvingas skjuta sina kompisar bara för att visa att de blint följer order och så vidare.. och sen kan de lika gärna som någonting annat skickas ut på rena självmordsuppdrag. Vi får väl se hur många som överlever, men om varje plasmagun tar ett wound på en squiggoth och varje meltagun en hull point på en stompa så är jag nöjd!