Chaos Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Ironjens

Re: Chaos Space Marines

Inlägg av Ironjens »

Men det är störigt när det händer http://www.youtube.com/watch?v=NbuladPeNKo
speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jacke skrev:Varför är det inget minus på gift of chaos? Socerer/prins med mark of tzeentch har ju 66% chans att göra valfri t4 karaktär till en spawn.
33% chans och bara 6'' range. Det finns ingenting som säger att man får göra samma psycic power mer än en gång. Jag tog upp det i regelforumet och kontentan blev att de flesta var ense om att man inte kunde det (då det skulle vara för bra för eldar eller något sånt).
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... a&start=10

Det är en cool spell, men inte särskillt bra eller värd sina 30p.
Alexander Merinen

Jacke

Inlägg av Jacke »

Var står det att man inte får slänga samma power 2ggr? Har letat i regelboken och CSM codex. Om det är så att man inte får så vill jag veta var det står. Det vore jäkligt skumt att houserulea utan någon form av regelunderstöd.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Tror att Zurken blandar ihop det här med Psychic Shootings. Gift of Chaos är ingen Psychic Shooting och kan således användas två gånger per tur utav en Sorcerer med Mark of Tzeentch.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Nej det gör jag inte, jag bara påpekade att jag frågade samma sak och fick det till ett nej (läs tråden jag länkade tidigare).

Jag tycker själv att de borde kunna göra det två gånger, så om man nu kan det blir jag bara glad :).

(även om man kan göra den två gånger har man "bara" 49% chans mot T4 (med risken att slå 11 eller 12 på ld testet inräknat).
Alexander Merinen

Jacke

Inlägg av Jacke »

50/50 att göra Lysander, Calgar, Logan, mfl till spawn är jävligt bra.

Dessutom har man ju en skaplig chans mot Valfri Tyranid, Daemon, C'tan.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

SweFAQ-dags? Det är ganska tydligt från alla formuleringar som handlar om Psychic Powers att man inte ska kunna använda samma ability två gånger, förutom Eldrad där det står som ett uttryckligt specialfall att den tredje power han kastar får vara samma som en av de han har kastat tidigare i rundan.

Yautja

Inlägg av Yautja »

HeadWar skrev:förutom Eldrad där det står som ett uttryckligt specialfall att den tredje power han kastar får vara samma som en av de han har kastat tidigare i rundan.
Jag vill inte vara den som är den men ska man verkligen hänga upp sig så mycket på Eldrad wordingen i relation till huvudreglerna i denna frågan? Eldar codexet är ju trots allt ett 4th edition codex. Aktuella formuleringar är väl 5th edition boken och 5th edition codexar om man ska klura ut svar ur formuleringar.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Man kan för all del nöja sig med att konstatera att det står att man får använda två powers om man har Mark of Tzeentch (eller är Epistolary), inte att man får använda samma power två gånger.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

På eldars spirit stones står det uttryckligen att man inte får använda samma "spell" två gånger (men eldrad kan med staven).

Annars måste jag hålla med dom som säger att man får kasta samma förmåga två gånger, hittar ingenting som motsäger det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar