Gamer Weekend 2015

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

MFL

Re: Gamer Weekend 2015

Inlägg av MFL »

Jag vill lajja.

4+1 är kanon. Väntar med spänning på första 5+0 vilket skulle vara optimalt.
Mattias Lindeberg

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

5+0 hade varit helt bäng. 15 timmars spel på ett dygn med mat emellan? :shock: Min rygg hade inte pallat det för tio år sedan när jag var (hyfsat) ung och fräsch...

5+0 funkar kanske i en 1000-poängare på 48x48-bord. Då funkar det med korta slag. (Fancy Fanatic har liknande upplägg, men bara fyra omgångar.)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

På ett ungefär, hur kommer kompmallen att se ut?
Förra året var det ett Higlandertänk från början, som justerades lite under diskussionen fram till turneringen, där det sedan kompletterades med subkomp.

Är det en mall som ger en pungspark på den som samlar på sig ost, eller en mall som försöker styra listorna till att bara en en av varje grej, eller vad kan jag vänta mig?
Det kan vara ont om målartid fram tills dess så för att kunna boka vore det toppen att kunna göra en lista i så god tid som möjligt och veta vad som eventuellt måste köpas och målas för att sy ihop det.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Kaptenen skrev:På ett ungefär, hur kommer kompmallen att se ut?
Förra året var det ett Higlandertänk från början, som justerades lite under diskussionen fram till turneringen, där det sedan kompletterades med subkomp.

Är det en mall som ger en pungspark på den som samlar på sig ost, eller en mall som försöker styra listorna till att bara en en av varje grej, eller vad kan jag vänta mig?
Det kan vara ont om målartid fram tills dess så för att kunna boka vore det toppen att kunna göra en lista i så god tid som möjligt och veta vad som eventuellt måste köpas och målas för att sy ihop det.
+1
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Desertlord

Inlägg av Desertlord »

Verkar toppen.

Missa förra games weekend så vill inte missa denna.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Kaptenen skrev:På ett ungefär, hur kommer kompmallen att se ut?

Jag sitter i mallgruppen och vår ambition är att det skall bli en mall som kompar likt en vanlig subjektiv turnering (tänkt gothcon tex) MEN där arrangören kanske vill ha ett lite hårdare (eller snällare) klimat. Du kan mao spela hur många poch vilka modeller du vill men om det börjar bli hårt så kanske det är läge att lätta på gaspedalen. 2 WK med 3+ waveserpents känns för hårt enligt mig men jag är inte TO för GWs ...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

Klart man ska va med o rulla tärning... Ska man bara söka ledigt den helgen med :)

Sebastian Melin anmäler sig (förhoppningsvis med nya osten som dödar eldar i drivor) :P

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Är det okej att lira en Tyranid Trygon som en Mawloc?

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Kaptenen skrev:Är det okej att lira en Tyranid Trygon som en Mawloc?
Det hoppas jag verkligen inte... Då ser WYSIWYG-killen ut så här: :cry:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

WYSIWYG så får du ett exakt lika stort monster, med exakt samma kropp, på exakt samma bas, med exakt samma antal armar och vapen. Skillnaden är lite längre klor och ett huvud med mindre mun på den ena.
Blir WYSIWYG-killen verkligen så butter av det?

Bild

Skriv svar