Crimson Fists, 1850p Tips

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Cozzan

Crimson Fists, 1850p Tips

Inlägg av Cozzan »

Hittade denna lista

HQ
Chapter Master Pedro Kantor (Warlord)
Honour Guard (5) w/ drop pod

Troops
Tactical Squad (10) w/ combi-plasma, plasma gun, drop pod
Tactical Squad (10) w/ combi-plasma, plasma gun, drop pod

Elites
Sternguard Veterans (10) w/ four combi-meltas, drop pod
Sternguard Veterans (10) w/ four combi-meltas, drop pod
Sternguard Veterans (5) w/ four combi-meltas, meltabombs, drop pod

Fast Attack
Assault Squad (5) w/ two flamers, drop pod

Total = 1850

Är detta ifrån 7th eller 6th?
Är den bra? :roll:
Hur ser ni på att man har hela sin arme i reserve's då allt måste starta i reserves pga drop pods,
Är det en godkänd detachment?

Användarvisningsbild
Röde

Re: Crimson Fists, 1850p Tips

Inlägg av Röde »

Det är väl så att du auto-förlorar i slutet av runda ett om du inte har några modeller på bordet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Cozzan

Inlägg av Cozzan »

Man får ju in ca hälften utav dom innan den är slut

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Min hjärna har inte startat än tydligen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Cozzan

Inlägg av Cozzan »

No worries, Har du någon koll om det är en godkänd detachment eller om den är unbound?

Edit* jag har 0 koll på detachments och vet inte vart jag ska leta för att hitta dom... :oops:

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Cozzan skrev:No worries, Har du någon koll om det är en godkänd detachment eller om den är unbound?

Edit* jag har 0 koll på detachments och vet inte vart jag ska leta för att hitta dom... :oops:
Regelboken är väl ett bra ställe att starta på :) Där finns den "vanliga" combined arms detachment som man väl får säga är det mest grundläggande detachment som finns.

Sedan finns det i vissa codex detachments som är specifika för respektive faction, t.ex. nemesis strike force för grey Knights.

Och ja, det ser ut som ovan kvalificerar som en CAD då grunden för den är 1 HQ + 2 troops. Sedan får man ha upp till tre vardera av elites, fast attack och Heavy support samt upp till fyra till troops om jag kommer ihåg rätt. Osäker på om man får ha ett eller två ytterligare hq utöver det obligatoriska.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Cozzan

Inlägg av Cozzan »

Hur ser denna ut.

1 kantor. 185
5 Honor Guard. 1-champion 135
-
5 TacSquad. 1-sgt w/razorback 125
5 TacSquad. 1-sgt w/razorback 125
-
10 SternGuard. w/rhino 265
10 SternGuard. w/rhino 265

=1100

Tänkte mig 1250, Har inte spelat sen jag va liten.. bara målar och bygger i skuggorna nuförtiden :oops:
Sugen på att börja spela på min lokala klubb så, Om någon vill tweaka och "Outfitta" min/en lista med Crimson fists i would welcome the help!

Användarvisningsbild
Cozzan

Inlägg av Cozzan »

HQ:
1 Kantor - 185
4 HG Rhino

Elites:
8 Sternguards w/Sgt x3 CombiMeltas Rhino
8 Sternguards w/Sgt x3 CombiMeltas Rhino

Troops:
5 Tac w/Sgt
5 Tac w/Sgt

Fast:
7 Assault w/Sgt w/PowerSword. x2Flamers

Heavy:
8 Dev w/Sgt x4LC
8 Dev w/Sgt x4LC

-1500p

Hur ser listan ut? Vad ska bort, vad ska in?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Börja med att beskiv lite hur du vill spela (aggressivt, passivt, något mitt emellan), vilken typ av missions ni spelar (killpoints, tactical objectives etc), om du vet vilka dina vanliga moståndarlag/listor blir samt ungefär hur hård du vill att listan ska vara. Kan även vara bra att veta om du köpt på dig grejer redan som ska vara med eller om allt är öppet för förslag. Då blir det lite lättare att ge dig råd :)

Space marines är ju inte helt ovanliga i turneringar så det finns säkert gott om råd om du vill göra en hård lista. På turneringar verkar det vara devastator centurions med grav, enheter med melta i drop pods och bikes som gäller i stor utsträckning men det passar ju inte alla heller :) Vill du göra en mer avslappnad lista är det ganska enkelt; välj de grejer du vill ha och spela med dessa :) Space marines är ganska tacksamma på så sätt att det går att spela med det mesta, svårt att bygga bort sig helt i listan.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Cozzan

Inlägg av Cozzan »

Jag har en beställningar påväg samt lite lådor liggandes,

2x 10 Tacticals
2x 5 Sternguards
2x Devestators
1x Commandsquad
3x Rhinos/Razorbacks
1x LandRaider
2x 5 Assaultmarines
1x 5 Scouts
1x Aegis Defence Line w/Quadgun
1x Påse med (Relic shoulderpads) för att dryga ut sternguards m.m

Sen har jag ju lite skräpgubbar osv liggandes samt bitz för att kunna utsmycka vanliga tacts till Sternguards/honourguards osv. Och tjänar jag på det kan jag väl köpa in det :)

Jag har ju aldrig spelat innan men jag älskar strategi och jag brukar normalt vara väldigt "Redo på allt och låter situationen styra" Vill kunna hålla igen och försvara men samtidigt kunna slå fienden i ansiktet med pansarnäven om tillfälle ges. SÅ jag har försökt bygga något som speglar mig själv. Och samtidigt försökt utnyttjat Kantor och chapter tactics så mycket som möjligt.

Hatar allt som har med scouts att göra... Gillar inte modellerna men ah, måste man så måste man antar jag :lol: Har uppdaterat listan lite som jag tror jag vill ha den. Kommer strax skriva ut den i tråden!,

Och jag har ingen aning vad dom flesta i min stad spelar men antar Objectives då det verkar hett atm? men det jag bygger emot!

Skriv svar