OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblogg)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av benmannen »

L3go: Japp. Det kommer helt klart bli svarta modeller. EXTRA svarta dessutom för de har alla Stealth!

Flygmaskin Nej, inte Razorwing Flocks. Lite mer ledtråd: Det är enheter från ett helt annat codex. I det gamla fluffet så gillade Wychar att ta lite andra killar från just detta Codex som motståndare i arenaspel. De gav dem hyfsat motstånd...

NilssonHarHund Balansen är hyfsad faktiskt. 40mm basen hjälper rätt bra... Den är bred nog. Men det är mycket metall ovanpå :)

Nu är det nästan färdiga. Bilder kommer snart.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av Röde »

Om man blandar svart med mer svart, blir det jättesvart då?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av benmannen »

Nu är det typ färdigbyggt.

5 stycken av en typ och en HQ modell med tre ryttare!

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av benmannen »

Röde skrev:Om man blandar svart med mer svart, blir det jättesvart då?
Läste du om det där supersvarta tyget? Det toksvarta?

Det som inte reflekterar ljus... Tänk om det kommer som målarfärg *torkar dreggel*.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av LillePer »

Är det chaos spawns typ?

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av benmannen »

LillePer skrev:Är det chaos spawns typ?
Nej, hehe. Bra gissning.

Jag måste avslöja vad det är nu:

Det är Tyraniddataslaten med Lictors... Den där man kör med Deathleapern och 5 Lictors.

Så plattformen med tre killar är Deathleapern, och alla de andra är vanliga Lictors. De har en kanon med två pipor för att representera Lictors två skott. De är lika höga modeller, jag valde att ha två killar på och brädan för att bulken ska kännas som en Lictors 3 wounds... Och Wychar som ryttare för att den ska utstråla närstrid...

Reglerna är väldigt Dark Eldariga. Alla inom 12" får -1 LD. Alltså läskiga. De har Stealth, de kommer alla Deepa in men scattrar inte. De är väldigt ömtåliga, har stealth dock. De har dessutom Synapsetest att ta varje runda, vilket känns fluffigt med två galna killar som bråkar på brädan. Lite lätt opålitliga, som det ska vara.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: OH SH*T! They are out to get me!!! (En Dark Eldarminiblo

Inlägg av benmannen »

Sådärja, nu är de färdigmålade. Och jag har speltestat dem i en match, mötte en rolig allround Marinesrme som var väldigt fluffig med inallierade Nurgle demoner (!!!). Fluffet var att de jagade demonerna och snubblade på min styrka... Rätt roligt, och därför var marinearmen lätt utrustade och snabb. Många Speeders och scouts...

Jag testade att infiltrera två lictors och deepa resten, jag insåg snabbt varför folk klagar på dem. T4 och i snitt 4+ save gör att de dör av en hyfsad Boltervolley. Det suger, de dog alla rätt snabbt, och de flesta deepar in samtidigt så att de är överlägsna i Maelstrom stämmer knappast. Visst. Det kommer ta ett eller två objektiv men sen är alla på plan och är väldigt lätta att skjuta ut där det behövs.

De var bra på att slå sönder tanks. Men det var typ det enda, och lite tråkiga att spela, framförallt långsamma. Men jag ska ge dem en chans till. Ska möta lite mer marines så får vi se :)

Såhär blev de uppmålade:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar