Beta v0.8
Moderator: DHettNeck
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Beta v0.8
Här kommer nästa version. Har försökt få med alla kommentarer. Orks saknas dock fortfarande, men kommer till nästa släpp.
Kompmall v0.8
Fortsätt att leta konstigheter, stavfel, okonsekvent skrivna saker och tyck till om minusen. Gör gärna massa listor och posta dom så att man kan jämföra med andra listor.
Som malltest är det bra om alla siktar på att göra komp 15 listor, det är lättare att jämföra om alla gör lika hårda listor.
Kompmall v0.8
Fortsätt att leta konstigheter, stavfel, okonsekvent skrivna saker och tyck till om minusen. Gör gärna massa listor och posta dom så att man kan jämföra med andra listor.
Som malltest är det bra om alla siktar på att göra komp 15 listor, det är lättare att jämföra om alla gör lika hårda listor.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Beta v0.8
Demonprinsarna utan magilevlar bör ni verkligen se över. Sjukt hårt strypta, de är rätt kiss (nurgle varianten är ok men verkligen inte resten).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-35 för slaanesh med 2 GR eller 40 för tzeentch med 2 GR är väl knappast helt orimligt. Fortfarande riktigt stabila.
Eller tänker du gående?
Eller tänker du gående?
SM bikes kompar
Bike Squad -3 (-7 if taken as troop)
-1 for every additional model (-2 for each model if taken as troop)
Each unit taken as troop after the second -5
SW Bikes kompar
Swiftclaws -4
- 1 for each additional model
-1 Multimelta
-1 Melta Gun
-1 Plasma Gun
Känns knepigt att de kompar mer i grunden när de har lägre BS/WS och har samma gear i grunden.
Bike Squad -3 (-7 if taken as troop)
-1 for every additional model (-2 for each model if taken as troop)
Each unit taken as troop after the second -5
SW Bikes kompar
Swiftclaws -4
- 1 for each additional model
-1 Multimelta
-1 Melta Gun
-1 Plasma Gun
Känns knepigt att de kompar mer i grunden när de har lägre BS/WS och har samma gear i grunden.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Så szeras kompar inte extra om man har canoptek harvest? Varför gör de det i decurion detachments då?
Ja' än't bittä'!
-
Silvertejp
Finns det nån tanke bakom det inkonsekventa avp värdet på dreads? 2 på lojalister, 3 på SW?
LillePer skrev:-35 för slaanesh med 2 GR eller 40 för tzeentch med 2 GR är väl knappast helt orimligt. Fortfarande riktigt stabila.
Eller tänker du gående?
Stabila för vad exakt? T5 med 5++ och 4 wounds är inte särskilt rockigt. Med 3+ vanlig save blir de lite tåligare, som dåliga Plague Marines ungefär. De dör av det mesta i spelet som kan skjuta. Detta är så hoppandes.
Om du nu inte tänker flyga med dem, swooping gör ju att de är användbara mäktiga 2-3 rundor per spel och även då hinner motståndaren få en skjutfas på dig.
Nej, Nurgle prinsar fine, 2+ cover alltid samt balesword är bra skit. Resterande är rätt sämst. För att då inte tala om när man möter en armé med ett enda S10 skjutvapen när de måste stå gömda hela matchen.
Hade köpt en komp på 20-25 typ. Sedan dubbla det om de har psyker levels för DÅ blir de användbara på många fler sätt, samt kan skada folk ordentligt även när de är i luften.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Tzeentchprinsar har exakt lika bra save som plaugemarines mot icke ap3. Slaanesh prinsar har ändå piskan som är ett riktigt stabilt skjutvapen. Och med antingen +1W iwnd eller 4+ FNP så bllir det riktigt sega. Du får gärna komma med förlsag på faktiska siffror på vilken del som ska kompa mindre. Just prinsar är ganska komplexa och har många valmöjligheter. Så förslag med siffror är gräjt!
Kul med en ny kompmall, ser riktigt bra och genomarbetat ut. Gillar att allt känns ganska hårt kompat, är nog bättre att kompa hårt och släppa på det som behövs sen.
Jag har mest kollat på CSM och hittat ett par saker
Plasma Cannon under Weapons kan tas bort då inget kan köpa det, iaf inte vad jag kan komma ihåg
Det stavas Heldrake, inte Helldrake. Vapnet heter Baleflamer, inte Bale Flamer
Lite konstigt att CSM och Daemons har samma komp på prinsar (med psyker lvls) när CSMs är sämre då de måste ta ett rull på skräptrolleri
kanske skulle kompa typ såhär istället
lvl 1 -1 (-3 if FMC)
lvl 2 -4 (-8 if FMC)
lvl 3 -6 (-12 if FMC)
Chaos Bikers kompar -2/bike medans Vanilla marines kompar -1 och har chapter tactics och atsknf, finns det någon anledning varför de är kompade hårdare?
Warptalons kan nog gå ner i komp lite, de är urkassa och behöver kompas riktigt snällt om det ska vara motiverat att välja dem
Heldrake fick lättnad på AVP nu såg jag vilket var jättebra men jag tror att kompen behöver flyttas om så draken är -10 och baleflamer är -15, drake med hades cannon är inte hett alls.
Tänkte föreslå en höjning i komp på Maulerfiend men såg att det var fixat i 0.8, nu tror jag att jag vill föreslå en sänkning.
-9 komp för andra låter lite väl saftigt med tanke på att AVP kostar en del komp också. Att första är -5 tycker jag är helt rätt dock.
Forgefiend känns nästa lite snällt kompat och kanske borde gå upp 1 komp
Sen försvann Sigil of Corruption från mallen under Chaos Lord, är detta meningen eller råkade den trilla bort?
Jag har mest kollat på CSM och hittat ett par saker
Plasma Cannon under Weapons kan tas bort då inget kan köpa det, iaf inte vad jag kan komma ihåg
Det stavas Heldrake, inte Helldrake. Vapnet heter Baleflamer, inte Bale Flamer
Lite konstigt att CSM och Daemons har samma komp på prinsar (med psyker lvls) när CSMs är sämre då de måste ta ett rull på skräptrolleri
kanske skulle kompa typ såhär istället
lvl 1 -1 (-3 if FMC)
lvl 2 -4 (-8 if FMC)
lvl 3 -6 (-12 if FMC)
Chaos Bikers kompar -2/bike medans Vanilla marines kompar -1 och har chapter tactics och atsknf, finns det någon anledning varför de är kompade hårdare?
Warptalons kan nog gå ner i komp lite, de är urkassa och behöver kompas riktigt snällt om det ska vara motiverat att välja dem
Heldrake fick lättnad på AVP nu såg jag vilket var jättebra men jag tror att kompen behöver flyttas om så draken är -10 och baleflamer är -15, drake med hades cannon är inte hett alls.
Tänkte föreslå en höjning i komp på Maulerfiend men såg att det var fixat i 0.8, nu tror jag att jag vill föreslå en sänkning.
-9 komp för andra låter lite väl saftigt med tanke på att AVP kostar en del komp också. Att första är -5 tycker jag är helt rätt dock.
Forgefiend känns nästa lite snällt kompat och kanske borde gå upp 1 komp
Sen försvann Sigil of Corruption från mallen under Chaos Lord, är detta meningen eller råkade den trilla bort?