TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info
Får jag vara så näsvis att fråga vad som händer med kaos BÄSTA trait, dvs rerull på boontabellen, med dessa traitregler? Hinner man inte använda den till sin gift of mutation nu? Det luktar nerf!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Egentligen ska väl gifts och dylikt rullas samtidigt som warlord traits. Så är det i demonernas codex iaf.Olof skrev:Får jag vara så näsvis att fråga vad som händer med kaos BÄSTA trait, dvs rerull på boontabellen, med dessa traitregler? Hinner man inte använda den till sin gift of mutation nu? Det luktar nerf!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Hur är det om man lånar modeller från andra där färgen inte stämmer?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
-
Gonka Koff
Det finns en oklarhet i kompreglerna, det står att alla matcher utom den första kommer bli mellan 0-80. Men det står också att kompskillnaden läggs till/dras ifrån lagets sammanlagda poäng. I sådant fall kan det ju bli -32 - 112. Eller är det så att man varken kan få under noll eller över 100?
EDIT: ändrade poängen efter att Papa kontrollräknat åt mig
EDIT: ändrade poängen efter att Papa kontrollräknat åt mig
Senast redigerad av 2 Gonka Koff, redigerad totalt 16 gång.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Det kan väl som värst bli -32 mot 112 va?
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag hoppas verkligen att matcherna aldrig kan hamna utanför 80-0, har aldrig förstått tanke med att man ska kunna hamna utanför spannet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Kan bara hålla med, kompen påverkar mkt nog redan som det är.
Kul fotnot:
Har byggt en del 'roliga' komp 25 listor som bara går ut på att överleva(vilket 60 fearless kroppar e bra på) till r5 och sedan vinna objektiv
Kommer troligen inte spela en sådan lista, men "komp e kul"-uttrycket har dött lite mer inom mig... Tur att smaken e som baken och att jag fått mitt under ETC.
Kul fotnot:
Har byggt en del 'roliga' komp 25 listor som bara går ut på att överleva(vilket 60 fearless kroppar e bra på) till r5 och sedan vinna objektiv
Kommer troligen inte spela en sådan lista, men "komp e kul"-uttrycket har dött lite mer inom mig... Tur att smaken e som baken och att jag fått mitt under ETC.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Kan arrangörerna kanske lägga upp ett exempel på ett lag som möter ett annat lag och visa hur saker och ting kommer fungera med kompen? Vore trevligt 
Jag bygger stört roliga komp 20-25 listor så ser fram emot denna turneringen!
Jag bygger stört roliga komp 20-25 listor så ser fram emot denna turneringen!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
*ryser*refabricated skrev:...Har byggt en del 'roliga' komp 25 listor som bara går ut på att överleva(vilket 60 fearless kroppar e bra på) till r5 och sedan vinna objektiv...
Blir att packa ner en massa flamers antar jag.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Kommer inte spela komp25. Mer jag som i min bitterhet gnäller allmänt över hur roliga jag tycker kompvärda komp25 listor kännsfauh skrev:*ryser*refabricated skrev:...Har byggt en del 'roliga' komp 25 listor som bara går ut på att överleva(vilket 60 fearless kroppar e bra på) till r5 och sedan vinna objektiv...
Blir att packa ner en massa flamers antar jag.
Spontant så tror jag det bästa är att lägga sig på komp 19-21 om man hittar på en lista som kan spela vettigt där. Med vettigt menar jag göra annat än att bara ta stryk i 5 rundor och sitta på knappen i slutet. Men vad vet jag? Högkomp har aldrig varit min bollpark, kommer mest på besök där och sprider lite dålig stämmning
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!