DA deathwing fråga
DA deathwing fråga
page 79 DA codex:
If Belial is in the army, Deathwing Terminator Squads may be treated as a Troops choice as well as an Elites choice.
om min engelska inte gått i graven innebär det att om jag har 3 termos squads så får jag inte spela med dreadnoughts?
If Belial is in the army, Deathwing Terminator Squads may be treated as a Troops choice as well as an Elites choice.
om min engelska inte gått i graven innebär det att om jag har 3 termos squads så får jag inte spela med dreadnoughts?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Re: DA deathwing fråga
Det innebär att du kan köpa terminators antingen som troops eller som elite. Möjligtvis att engelskan är lite tvetydig, men så tror jag att det bör tolkas. Dvs du kan ha 6 terminatorgrupper och 3 dreadnoughts, eller 9 terminator grupper och inga dreadnoughts.
Fast om citatet ovan stämmer så är det ju inga tveksamheter, engelskan är ju inte ett dugg tvetydig. Du kan få räkna dem som troops också, i kombination med, inte istället för, elite. FAQ på det?Mutt skrev:Det innebär att du kan köpa terminators antingen som troops eller som elite. Möjligtvis att engelskan är lite tvetydig, men så tror jag att det bör tolkas. Dvs du kan ha 6 terminatorgrupper och 3 dreadnoughts, eller 9 terminator grupper och inga dreadnoughts.
Amat, ergo sum
För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!
För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!
Eller så kopplar man in hjärnan och skiter i hur det är möjligt att feltolka det, och tolkar det som det är meningen istället. Jösses...
April, April, din dumma sill, Snot Trollar er dit han vill!
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Kunde inte sagt det bättre själv.HeadWar skrev:Eller så kopplar man in hjärnan och skiter i hur det är möjligt att feltolka det, och tolkar det som det är meningen istället. Jösses...
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Ett choise är just ett choise, och kan inte ta upp två slots.
May be treated as a Troop choice as well as a Elite
Kan köpas som Troop choice likväl som de kan köpas som ett Elite
DW kan ha 9 Terminator units, men bara 6 av dom kan vara scoring.
P daddy
Kan köpas som Troop choice likväl som de kan köpas som ett Elite
DW kan ha 9 Terminator units, men bara 6 av dom kan vara scoring.
P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Hade vett gått före RAW så hade många regler skötts annorlunda imo. Men jag ville mest kolla hur det spelades. Jag tror dock jag lägger ner idén efter att ha kikat i kompmallen, det verkar ju knappt gå att hamna över 30, och jag vet inte om Metat har ändrats, men Deathwing var väl aldrig en armé som vann en match ever?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Gjorde vi väl visst det! Gå och snyt dig!Snot skrev:Hade vett gått före RAW så hade många regler skötts annorlunda imo. Men jag ville mest kolla hur det spelades. Jag tror dock jag lägger ner idén efter att ha kikat i kompmallen, det verkar ju knappt gå att hamna över 30, och jag vet inte om Metat har ändrats, men Deathwing var väl aldrig en armé som vann en match ever?
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!