Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
-
larshultin
Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Va mycket tjafs det var runt konceptet. Jag förstår att folk har åsikter och vill vädra. Men varje gång jag går in och kikar om ny info kommit så blir jag besviken. Bara munhugg om konceptet i sig. "för dyrt med 2000poäng", "elitspelare premieras " osv. Trist kan jag känna. Kan man inte starta en "gnälltråd" och låta den här handla om turneringen och listbygge på ett mer konstruktivt plan.
Jag ser fram emot Gothcon som en av vårens höjdpunkter och det här drar ner känslan lite.
Jag ser fram emot Gothcon som en av vårens höjdpunkter och det här drar ner känslan lite.
För er som väntar på mer info så kommer det! Jag har haft mycket att göra privat (plugg). Vill försöka få det så tydligt som möjligt dock och överväga de synpunkter vi fått in när vi spikar formatet.
Jag är också skittaggad på gothcon. Därför jag är med och snackar här, så sjukt taggad att man går runt och tänker på jobb osv.larshultin skrev:Va mycket tjafs det var runt konceptet. Jag förstår att folk har åsikter och vill vädra. Men varje gång jag går in och kikar om ny info kommit så blir jag besviken. Bara munhugg om konceptet i sig. "för dyrt med 2000poäng", "elitspelare premieras " osv. Trist kan jag känna. Kan man inte starta en "gnälltråd" och låta den här handla om turneringen och listbygge på ett mer konstruktivt plan.
-
Gonka Koff
Samma här! Det är menat som engagemang, inte gnäll!fauh skrev:Jag är också skittaggad på gothcon. Därför jag är med och snackar här, så sjukt taggad att man går runt och tänker på jobb osv.larshultin skrev:Va mycket tjafs det var runt konceptet. Jag förstår att folk har åsikter och vill vädra. Men varje gång jag går in och kikar om ny info kommit så blir jag besviken. Bara munhugg om konceptet i sig. "för dyrt med 2000poäng", "elitspelare premieras " osv. Trist kan jag känna. Kan man inte starta en "gnälltråd" och låta den här handla om turneringen och listbygge på ett mer konstruktivt plan.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Konstigt att 40K-spelarna bara blir färre och färre........larshultin skrev:Va mycket tjafs det var runt konceptet. Jag förstår att folk har åsikter och vill vädra. Men varje gång jag går in och kikar om ny info kommit så blir jag besviken. Bara munhugg om konceptet i sig. "för dyrt med 2000poäng", "elitspelare premieras " osv. Trist kan jag känna. Kan man inte starta en "gnälltråd" och låta den här handla om turneringen och listbygge på ett mer konstruktivt plan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nog för att detta är öppen tråd för alla att komma med åsikter, men kan ni inte skippa att trissa upp varandra med helt irrelevanta inlägg. Tillbaka till ämnet tack.
Kan man ha 1000 +-5p, 500 +-5p, 500 +15p=2000p
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Nej gränserna är som de är. Man får försöka fylla ut poängen så gott det går.
Jag vill inte låta billig men... Jag är på Gothcon oavsett vad. En av mina favorit turneringar.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Måste alla tre delar innehålla 2 troops? Det står säkert någonstans, men jag hittar det inte...