Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Nice, tack för tipset!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Elevatorlake
Det funkar säkert det också.Röde skrev:Jag gissar att en tumme och en tandborste funkat bra också. Det använde jag "back in the day" när jag gjorde eget raster med flytande tusch.
Jag tror att fördelen med en pensel är att den är lite mindre så det är lite lättare att kontrollera vart blodet hamnar på modellen.
Blood for the blood god!Ismeno skrev:Nice, tack för tipset!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Grymt snygg! Härligt med allt blood. Helsjysst målat!Elevatorlake skrev:Förra veckan och helgen tog jag tag i slutförandet av min hoppande cerastus så nu är den så klar som den någonsin kommer att bli. Tyvärr har jag minst sagt undermåliga fotograferingsförutsättningar (mobil och skrivbordslampa) så det blir mycket blänk trots att den är mattlackad.
Kommentar, varför beklagar sig så många i olika threads över sina mobilfoton? Jag ser väl som en kråka (vet inte vad det betyder men det låter bra), men tycker att det alltid är fantastiska bilder efter mobiltelefon kommentarer.
-
Elevatorlake
Tackar!Twinkle skrev: Grymt snygg! Härligt med allt blood. Helsjysst målat!
Kommentar, varför beklagar sig så många i olika threads över sina mobilfoton? Jag ser väl som en kråka (vet inte vad det betyder men det låter bra), men tycker att det alltid är fantastiska bilder efter mobiltelefon kommentarer.Helvete vad grym din Cerastus är.
Du har rätt, nya mobiler tar faktiskt helt ok bilder även med mycket detaljer. Det största problemet jag har är nog snarare med ljussättningen då det blänker, blir skuggor och andra färgnyanser än irl.
Grymt läckert bygge detta, måste säga det igen. Gillar verkligen färgschemat som inte drar för mycket uppmärksamhet från den dynamiska posen. Små snygga avbrytningar som ger karaktär. (Och kommer såklart sno din blod-teknik!
)
-
Elevatorlake
Tackar! Extra kul att någon så välmeriterad som dig gillar det.Ismeno skrev:Grymt läckert bygge detta, måste säga det igen. Gillar verkligen färgschemat som inte drar för mycket uppmärksamhet från den dynamiska posen. Små snygga avbrytningar som ger karaktär. (Och kommer såklart sno din blod-teknik!)
Jag har en riktig vädringsperiod så det är enkla färgscheman just nu och allt krut läggs på vädringen istället.
Nu återstår det svåra valet av vad jag ska måla härnäst. Alternativen är;
- Börja måla warlorden
- Bygga och måla en till cerastus
- Försöka batchmåla högen med ultramarines som jag har redo för målning och som jag faktiskt kommer kunna spela med, till skillnad från de två ovan
Förmodligen blir det en kombination av första och sista eftersom jag inte tror jag orkar med att måla warlorden i ett sträck.
Weathering är häftigt BIG TIME! :>
Det som ger liv eller så i ens eget skapande, tycker en mupp iaf :D
Ta vad som faller dig in ;)
Vet inte hur många gånger en själv "planerat" nu ska en bygga/måla detta sen blir det något helt oväntat haha :)
Antar det är högst individuellt vad en är för filur, eller människa kanske är ordet :>
Själv försöker en varva "tråkig" kanonmat med lite roligare "exklusivare" saker om vartannat, med betoning på försöker =)
Det som ger liv eller så i ens eget skapande, tycker en mupp iaf :D
Ta vad som faller dig in ;)
Vet inte hur många gånger en själv "planerat" nu ska en bygga/måla detta sen blir det något helt oväntat haha :)
Antar det är högst individuellt vad en är för filur, eller människa kanske är ordet :>
Själv försöker en varva "tråkig" kanonmat med lite roligare "exklusivare" saker om vartannat, med betoning på försöker =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
-
Elevatorlake
Nu är titanmålandet officiellt igång och jag började med det pilligaste på hela bygget; insidan av huvudet.
Har sedan jag läste fws modelling masterclass första gången velat prova att göra en ljus interiör och nu var det äntligen dags. Det tog hela helgen men blev ganska bra. Den är fortfarande högblank eftersom jag inte lagt mattlack på den än, tänkte vänta tills jag målat hela huvudet med att göra det. Det är också första gången i mannaminne som jag målat ett ansikte, jag skyr normalt det eftersom jag inte gillar pillandet men det blev ganska bra änså tycker jag även om det är tur att han sitter under skydd i vanliga fall

Har sedan jag läste fws modelling masterclass första gången velat prova att göra en ljus interiör och nu var det äntligen dags. Det tog hela helgen men blev ganska bra. Den är fortfarande högblank eftersom jag inte lagt mattlack på den än, tänkte vänta tills jag målat hela huvudet med att göra det. Det är också första gången i mannaminne som jag målat ett ansikte, jag skyr normalt det eftersom jag inte gillar pillandet men det blev ganska bra änså tycker jag även om det är tur att han sitter under skydd i vanliga fall

Ser bra ut det där!
Klokt val att välja ljus interiör för att lyfta fram detaljerna. Är det maskinrum på den där rackarn också?
Klokt val att välja ljus interiör för att lyfta fram detaljerna. Är det maskinrum på den där rackarn också?
-
Elevatorlake
TackarIsmeno skrev:Ser bra ut det där!
Nej, "tyvärr" är överkroppen ihålig men helt tom på innehåll. Där skulle det gå att göra mycket roligt som de gjort på både warhounden och reavern men tyvärr lämnat helt på warlorden.
Det enda som finns är en liten ramp och reling kring dörren i ryggen på den.
Nu är det bara att ta ett djupt andetag och köra igång med resten