Det vet vi inte. FW brukar göra som de vill när det gäller modeller, "att tjäna pengar" brukar komma i prissättningen...Ismeno skrev:Man har valt en större skala för att tjäna mer pengar.Yabob skrev:Man har valt en större skala för att kunna göra mer detaljerade modeller.
Titan legions
Re: Titan legions
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Fast det är klart att det är ett ekonomiskt beslut lika mycket som ett tekniskt/konstnärligt. Hade man bara slängt ut en regelbok hade alla gamla rävar plockat fram sina gamla arméer och kört. Nu blur det istället att köpa nytt alternativt (som jag och polaren väljer) ge GW fingret och spela vidare med gamla regler och gubbs.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Som korvspad.MiniMajs skrev:Varför är det klart?
-
Elevatorlake
Själv ser jag fram emot en hel legion sådana här söta små skönheter 

Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Inga rykten om regler ännu?
-
Elevatorlake
Det enda jag sett är att det skulle börja med titaner (som namnet antyder...) och sedan skulle det komma expansioner för infanteri och fordon. Vet dock inte hur säkert det ryktet är.Ismeno skrev:Inga rykten om regler ännu?
Jag hoppas på spännande regler, det lär ju blir ett nischat spel i vilket fall som helst så hoppas de tar ut svängarna lite med reglerna och inte gör det till ett mini-40k. Jag har inte spelat det själv men av vad jag sett av epic armageddon att dömma så verkat de ha haft ett intressant system med aktiveringar. Det gör det ju lite mer interaktivt istället för att en spelare gör sitt i 45min och sedan är det den andras tur.
Älskar Epic Armageddon, väldigt bra, rappt och roligt spel. Så tråkigt att de inte bara kunde gjort en upphottning av det och behållt skalan.
Som vanligt pissar GW de gamla rävarna på huvudet och försöker desperat attrahera nya förmågor. Har ju gått sådär det sista, får se om deras revival av Epic o Blood Bowl ändrar på den saken.
Som vanligt pissar GW de gamla rävarna på huvudet och försöker desperat attrahera nya förmågor. Har ju gått sådär det sista, får se om deras revival av Epic o Blood Bowl ändrar på den saken.
-
Elevatorlake
Om de inte ändrar baserna är det väl inget som hindrar att man kör med 6mm i nya regelsystemet också så fort reglerna kommer för de?Ismeno skrev:Älskar Epic Armageddon, väldigt bra, rappt och roligt spel. Så tråkigt att de inte bara kunde gjort en upphottning av det och behållt skalan.![]()
Fast då blir gamla farbröder obstinata och fortsätter spela EA istället.Elevatorlake skrev:Om de inte ändrar baserna är det väl inget som hindrar att man kör med 6mm i nya regelsystemet också så fort reglerna kommer för de?Ismeno skrev:Älskar Epic Armageddon, väldigt bra, rappt och roligt spel. Så tråkigt att de inte bara kunde gjort en upphottning av det och behållt skalan.![]()
Synd, för de 6mm som FW gjorde till Epic var ju hur snygga som helst, varför inte bara kicka liv i det istället och utöka?