Titan legions
Re: Titan legions
De figurer gw gjorde till epic är riktigt fula med dagens mått mätt så det spelar ingen roll om de gör 6 eller 8mm. Folk kommer köpa de nya grejerna iaf. Vill nån hellre spela med de gamla grejerna så är det ju bara att lira vidare. 
Det spelar ju visst roll. Ärligt talat, försöker du bara provocera?MiniMajs skrev:De figurer gw gjorde till epic är riktigt fula med dagens mått mätt så det spelar ingen roll om de gör 6 eller 8mm. Folk kommer köpa de nya grejerna iaf. Vill nån hellre spela med de gamla grejerna så är det ju bara att lira vidare.
Det är FW som ska göra detta och deras 6mm var grymt snygga. Att ändra skalan gör att alla gamla arméer blir obrukbara, alternativt att köpa nytt är lika med att dammsuga eBay efter gamla prylar.
Jämför med om GW gjorde en ny version av 40K och bytte till 40mm skala. Hade du hoppat och jublat då?
Om de la ner 40k idag och beslutade sig för att göra ett nytt 40k om 15-20 år så skulle jag inte sitta och svära över att mina gamla gubbar inte längre funkar till det nya spelet.
Good for you.MiniMajs skrev:Om de la ner 40k idag och beslutade sig för att göra ett nytt 40k om 15-20 år så skulle jag inte sitta och svära över att mina gamla gubbar inte längre funkar till det nya spelet.
FW slutade med 6mm Epic 2009-2010 om jag inte missminner mig, så din jämförelse haltar. Efter den tiden har en hel rad med trevliga hemmafixare försett oss med coola Epic-stand in modeller i 6mm.
Själv är jag nöjd att de släpper ett nytt spel då de gamla modellerna är svåra och dyra(trots att det inte är gw som säljer dem). Finns en chans att fler börjar spela.
Och likt idag kommer jag inte klaga om jag ser en 6mm figur på brädet.
Och likt idag kommer jag inte klaga om jag ser en 6mm figur på brädet.
Nej, jämförelsen haltar inte speciellt mycket. Du talar ändå om ett spel som försvann för 6-7 år sen.Ismeno skrev:Good for you.MiniMajs skrev:Om de la ner 40k idag och beslutade sig för att göra ett nytt 40k om 15-20 år så skulle jag inte sitta och svära över att mina gamla gubbar inte längre funkar till det nya spelet.
FW slutade med 6mm Epic 2009-2010 om jag inte missminner mig, så din jämförelse haltar. Efter den tiden har en hel rad med trevliga hemmafixare försett oss med coola Epic-stand in modeller i 6mm.
Förhoppningsvis blir det nya spelet såpass populärt att de slipper lägga ner det.
I beg to differ. De gamla rävarna kommer hålla sig borta och att det skulle attrahera tillräckligt många nya spelare för att bli en långkörare finner jag föga troligt. Det finns så mycket mer att mäta sig mot för GW numer, ett antal bra figurspel som drar till sig spelares intresse och pengar.MiniMajs skrev:Nej, jämförelsen haltar inte speciellt mycket. Du talar ändå om ett spel som försvann för 6-7 år sen.Ismeno skrev:Good for you.MiniMajs skrev:Om de la ner 40k idag och beslutade sig för att göra ett nytt 40k om 15-20 år så skulle jag inte sitta och svära över att mina gamla gubbar inte längre funkar till det nya spelet.
FW slutade med 6mm Epic 2009-2010 om jag inte missminner mig, så din jämförelse haltar. Efter den tiden har en hel rad med trevliga hemmafixare försett oss med coola Epic-stand in modeller i 6mm.Att sedan "hemmafixare" gör grejer till det har ju noll med saken att göra. Spela med dem då om det är så fantastiskt.
Förhoppningsvis blir det nya spelet såpass populärt att de slipper lägga ner det.
Men om du tänker gå loss på detta så är det kul för dig. Är reglerna i stil med EA så kommer det troligtvis att bli bra regelmässigt och figurerna kommer säkert bli grymma.
Ska bli spännande att se om det drar bort folk från 40K såsom 30K börjar göra alltmer.
Och för oss som spelar ett figurspel kanske 2-3 ggr/år är 6-7 år en mycket kort tid. 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag har inte spelat epic sen den stora titanboxen kom. Typ -96. Tycker det är kul med ett nytt spel nu och tror det är rätt väg att gå att göra dem lite större. på tanks etc spelar det inte så stor roll gissar jag men infanteristerna har alltid sett ut som skit till spelet. Jag gissar att gw kommer stå för infanterister etc då de lär göras i plast och då kommer de se så otroligt mycket bättre ut med dagens teknik samt den nya storleken att de gamla gubbarna inte är intressanta att spela med längre pga detta. Vill nån spela med gamla modeller är det fritt fram dock.
ser ingen poäng med att gnälla över detta eller tycka att det är dumt att de drar igång igen. Det är ju ingen mening för dem att dra igång på precis samma sätt som det de tvingades lägga ner eller hur?
Så nej jag säger inte detta för att provocera utan för visa en positiv reaktion till det gw håller på med. Gillar man inte det de gör så är det ju bara att fortsätta spela de gamla grejerna i 6-7 år till. Det är ju ändå ingen tid.
Så nej jag säger inte detta för att provocera utan för visa en positiv reaktion till det gw håller på med. Gillar man inte det de gör så är det ju bara att fortsätta spela de gamla grejerna i 6-7 år till. Det är ju ändå ingen tid.
Det är snubbar som du som GW älskar. Fortsätt du med det.MiniMajs skrev:Jag har inte spelat epic sen den stora titanboxen kom. Typ -96. Tycker det är kul med ett nytt spel nu och tror det är rätt väg att gå att göra dem lite större. på tanks etc spelar det inte så stor roll gissar jag men infanteristerna har alltid sett ut som skit till spelet. Jag gissar att gw kommer stå för infanterister etc då de lär göras i plast och då kommer de se så otroligt mycket bättre ut med dagens teknik samt den nya storleken att de gamla gubbarna inte är intressanta att spela med längre pga detta. Vill nån spela med gamla modeller är det fritt fram dock.ser ingen poäng med att gnälla över detta eller tycka att det är dumt att de drar igång igen. Det är ju ingen mening för dem att dra igång på precis samma sätt som det de tvingades lägga ner eller hur?