TTT?

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: TTT?

Inlägg av DHettNeck »

Ska ni spela snälla listor (speciellt med submod) så bör detta vara spikat i förväg och inte som förra gången där det var sagt att det typ inte var ok, men sen kom massa sånna listor iaf.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

DHettNeck skrev:Ska ni spela snälla listor (speciellt med submod) så bör detta vara spikat i förväg och inte som förra gången där det var sagt att det typ inte var ok, men sen kom massa sånna listor iaf.
Vi kommer köra spannet 17-21 och 1500p mallen rakt av ingen subjektiv del. Detta under förutsättning att mallen inte får jätteändringar.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:
DHettNeck skrev:Ska ni spela snälla listor (speciellt med submod) så bör detta vara spikat i förväg och inte som förra gången där det var sagt att det typ inte var ok, men sen kom massa sånna listor iaf.
Vi kommer köra spannet 17-21 och 1500p mallen rakt av ingen subjektiv del. Detta under förutsättning att mallen inte får jätteändringar.
Kanon. Då vet alla om förutsättningarna i förväg :)

Så det betyder att det är helt ok att bygga en lista av skräp+stompa? Bara så att alla vet om det.

I övrigt tycker jag det verkar vara ett lagom spann.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Konfa

Inlägg av Konfa »

Kul! Låter som ett riktigt lämpligt spann och bra upplägg.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

DHettNeck skrev:
Hylander skrev:
Kanon. Då vet alla om förutsättningarna i förväg :)

Så det betyder att det är helt ok att bygga en lista av skräp+stompa? Bara så att alla vet om det.

I övrigt tycker jag det verkar vara ett lagom spann.
Jajamen. Jag tror tom man kan bygga en stormsurge+skräp...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Kan ni inte köra subkomp. Snälla!!!

Bruce

Inlägg av Bruce »

leidstedt skrev:Kan ni inte köra subkomp. Snälla!!!
Nej tack.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Bruce skrev:
leidstedt skrev:Kan ni inte köra subkomp. Snälla!!!
Nej tack.
Åsikterna kring detta är många. Vi varierar detta lite år från år och då kanske främst beroende på om jag till hör dem i arret som spelar eller ej. I år spelar jag och därmed bör jag inte subkompa och då är det inte så många som är sugna på att göra det jobbet (ett rätt stort sådant) så blir det mall rätt av. Andra år då jag bara arrar kan det bli annat.

Stefan

Inlägg av Stefan »

Jag har varit lite borta från 40k ett tag, så jag hänger inte med riktigt, kommer den nya FAQen gälla, tänker på mina stackars deldar och jinkregeln :)
Stefan "Krak" Hedström

fauh

Inlägg av fauh »

Hylander skrev:
Ingen subjektiv komp kommer det betyda att eventuella hål INTE kommer att täppas till av arrangörerna? typ om någon har hittat något ostigt hål typ en massa 2+ karaktärer med fist på bikes som typ inte kompar något eller dylikt.

En annan tanke om t.ex. som i förra mallen då Lord of Change blivit av med sin MCP. Kommer arrangörerna säga "stopp och belägg den här listan är inte ok" eller är det kompmall rakt av?

(Det brukar väl vara att arr förbehåller sig rätten att neka listor?)

Skriv svar