TTT?
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TTT?
När spikas kompmallen som gäller för TTT och när ska listorna vara inne.. Måste veta hur mycke saker jag ska beställa från Speltid och hinna måla i god tid.....
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag vet inte deras planer, men det lär iaf bli v1.75 med nya chaos och deathwatch och den lär ju komma ut i slutet på september skulle jag tro. Sen om GW släpper sina FAQs nån gång inom en snar framtid så blir det v1.8.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Vi kommer ha inlämning av listor 3 veckor innan turneringen. Detta eftersom fel och dylikt skall kollas (av alla) under två veckor. Därefter spikas allt och anses "felfritt" när en vecka återstår. Så inlämningen bör vara någonstans 10-15 oktober.
För att alla skall kunna ges någolunda tid med listor mm så kommer vi inte köra med någon mall (eller FAQs/Errator) som kommer efter 1 oktober.
För att alla skall kunna ges någolunda tid med listor mm så kommer vi inte köra med någon mall (eller FAQs/Errator) som kommer efter 1 oktober.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Vi kommer inte neka listor då vissa av arr spelar och det kan bli jävsnack mm Vi kommer köra rätt av så är ni kreativa med mallen så är det bara att gratulera.fauh skrev:Ingen subjektiv komp kommer det betyda att eventuella hål INTE kommer att täppas till av arrangörerna? typ om någon har hittat något ostigt hål typ en massa 2+ karaktärer med fist på bikes som typ inte kompar något eller dylikt.Hylander skrev:Vi kommer köra spannet 17-21 och 1500p mallen rakt av ingen subjektiv del. Detta under förutsättning att mallen inte får jätteändringar.DHettNeck skrev:Ska ni spela snälla listor (speciellt med submod) så bör detta vara spikat i förväg och inte som förra gången där det var sagt att det typ inte var ok, men sen kom massa sånna listor iaf.
En annan tanke om t.ex. som i förra mallen då Lord of Change blivit av med sin MCP. Kommer arrangörerna säga "stopp och belägg den här listan är inte ok" eller är det kompmall rakt av?
(Det brukar väl vara att arr förbehåller sig rätten att neka listor?)
Rena felskrivningar i mallen (likt missade MCP för demoner kommer att rättas dock)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Hur är det med fortificationer och terräng/objektiv? Har sett att vissa turneringar har restriktioner på hur nära de får stå varandra.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Där kommer det vara regelboken som gäller vi kommer inte ha house rules om detta.Newyn skrev:Hur är det med fortificationer och terräng/objektiv? Har sett att vissa turneringar har restriktioner på hur nära de får stå varandra.
Dock kommer vi några houserules som vi vanligen har i vbg:
Hela modellen i areaterräng för cover, impass är även impass för skimmers/jetbike stuff tex
Så kan ställa fortifikationer på objektiv men inte på/i terräng?
Räknas fortificationer som en faction eller kan flera spelar i samma lag ta dem?
Räknas fortificationer som en faction eller kan flera spelar i samma lag ta dem?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Fortifikationer räknas inte som en faction så flera kan spela dem.Newyn skrev:Så kan ställa fortifikationer på objektiv men inte på/i terräng?
Ok.
När kommer restriktioner, missions etc?
När kommer restriktioner, missions etc?