Regelfrågor 8th ed
Re: Regelfrågor 8th ed
Tillbaka till "Betalar man för wargear modellen kommer med?".
Typhus 164p + (Manreaper och Destroyer Hive finns inte i listan = 0) = 164p
Lord of contagion 139p + Plaguereaper 45p = 184p
20p mer för en modell som är sämre?
Typhus 164p + (Manreaper och Destroyer Hive finns inte i listan = 0) = 164p
Lord of contagion 139p + Plaguereaper 45p = 184p
20p mer för en modell som är sämre?
Det brukar stå (Including wargear) på special characters, så de ska nog inte vara med i listan.
Det känns lite som att enheterna i grundboxen fått lite random siffror mot andra versioner. Det kommer säkert en finalized lista nån gång
Det känns lite som att enheterna i grundboxen fått lite random siffror mot andra versioner. Det kommer säkert en finalized lista nån gång
Som jag frörstår det så finns det inget som heter "look oout sir" nu för tiden, så det går inte att skydda en karaktär i CC, eller har jag fel?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej, i CC är dom "on your own".Nora skrev:Som jag frörstår det så finns det inget som heter "look oout sir" nu för tiden, så det går inte att skydda en karaktär i CC, eller har jag fel?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
S 242: "You can spend Command Points to use a Stratagem before or during a battle."Flogger skrev:Nej, du får bara använda dem i din turn.Foxen skrev:Får man använda stratgems för re-roll på seize the initiative för att öka chanserna att gå först?
Så det finns inget som hindrar att använda Command Re-roll på seize.
Tycker Dark Reapers är ett rätt lysande exempel på att man ska betala för wargear.
Dark Reaper 5
Reaper launcher 31
Sen finns det en del slutsummor som känns lite underliga, men det är nog snarast en kombination av standard-GW-poäng och rena fel.
Dark Reaper 5
Reaper launcher 31
Sen finns det en del slutsummor som känns lite underliga, men det är nog snarast en kombination av standard-GW-poäng och rena fel.
Ordalydelsen av regeln är rätt klar. Men om man ser till om resultatet blir rimligt så är motiveringen till regeln att det är svårt för skytten att singla ut en karaktär på ett slagfält. Så om en enhet är tillräckligt distraherande för att hindra att man skjuter på karaktären tycker jag att det känns rätt rimligt att det inte blir lättare att singla ut karaktären bara för att man man lägger till ännu fler soldater bredvid den distraherande enheten och låter dem slåss i närstrid.Revener skrev:Förklara varför det inte är trams att man inte får skjuta på det enda mål som finns.
Bengt skrev:S 242: "You can spend Command Points to use a Stratagem before or during a battle."Flogger skrev:Nej, du får bara använda dem i din turn.Foxen skrev:Får man använda stratgems för re-roll på seize the initiative för att öka chanserna att gå först?
Så det finns inget som hindrar att använda Command Re-roll på seize.
Stämmer bra. Missat det
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ja ordalydelsen av regeln är glasklar, det har jag inte bestridit. Vilket egentligen är det enda som räknas om man snackar regler.Mortarion skrev:Ordalydelsen av regeln är rätt klar. Men om man ser till om resultatet blir rimligt så är motiveringen till regeln att det är svårt för skytten att singla ut en karaktär på ett slagfält. Så om en enhet är tillräckligt distraherande för att hindra att man skjuter på karaktären tycker jag att det känns rätt rimligt att det inte blir lättare att singla ut karaktären bara för att man man lägger till ännu fler soldater bredvid den distraherande enheten och låter dem slåss i närstrid.Revener skrev:Förklara varför det inte är trams att man inte får skjuta på det enda mål som finns.
Har man inte förstånd till att tycka att det är trams att man inte kan skjuta på en en modell som står rakt framför näsan om det är det enda målet som finns ja då vet jag inte vad jag ska säga
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar
Revener skrev:Ja ordalydelsen av regeln är glasklar, det har jag inte bestridit. Vilket egentligen är det enda som räknas om man snackar regler.Mortarion skrev:Ordalydelsen av regeln är rätt klar. Men om man ser till om resultatet blir rimligt så är motiveringen till regeln att det är svårt för skytten att singla ut en karaktär på ett slagfält. Så om en enhet är tillräckligt distraherande för att hindra att man skjuter på karaktären tycker jag att det känns rätt rimligt att det inte blir lättare att singla ut karaktären bara för att man man lägger till ännu fler soldater bredvid den distraherande enheten och låter dem slåss i närstrid.Revener skrev:Förklara varför det inte är trams att man inte får skjuta på det enda mål som finns.
Har man inte förstånd till att tycka att det är trams att man inte kan skjuta på en en modell som står rakt framför näsan om det är det enda målet som finns ja då vet jag inte vad jag ska säga
Du verkar vara en riktigt tråkig människa att spela figurspel med. Som förutsätter att alla som vill spela efter vad boken säger ska motivera sig, medans du som inte har bidragit med ett enda argument eller vettigt inlägg i tråden vägrar att säga annat än att reglerna är tramsiga.
Tycker du att just precis den grejen är så tramsig så skulle du kanske skulle överväga något annat spelsystem?