Azzazzin89 skrev:Så spelarna kan tillsammans fylla upp detachements även om deras modeller inte delar faction om jag förstår det rätt?
Korrekt
Exempel min medspelare har ett brigade detachment med 2 hq dark eldar men jag kan ta upp en trupp slot med Custodes? Får man inte heller ta några andra detachment än de omnämda i Poäng/Komp
Ni som lag har ett brigade detachment t.ex. Int een av er. Ni delar helt enkelt på antalet olika val som tas.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
mtz skrev:Vilka advanced regler spelas det med? Och slår man eller väljer man spells?
s252 och framåt kommer vi inte nyttja.
Angående spells så väljer man inför turneringen om man vill: slumpa i varje match eller om man skall bestämma spells inför turneringen.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Säg att jag har 2 HQ och 3 Troops i min armé. Då uppfyller jag själv en batallion. Då kan alltså min kamrat ta typ 3 Elites och 3 Heavy Support?
OM min vän har 1 HQ och 3 Fast Attack så har han en Swiftstrike Detachment eller vadfan den nu heter. Räknas hans fortfarande bara som en del av vår stora detachment eller får han också en CP för sin detachment?
Säg att jag har 2 HQ och 3 Troops i min armé. Då uppfyller jag själv en batallion. Då kan alltså min kamrat ta typ 3 Elites och 3 Heavy Support?
OM min vän har 1 HQ och 3 Fast Attack så har han en Swiftstrike Detachment eller vadfan den nu heter. Räknas hans fortfarande bara som en del av vår stora detachment eller får han också en CP för sin detachment?
Ni har bara ett detachment oavsett. Så nej ni får inga extra CP.
Ni har bara ett detachment oavsett. Så nej ni får inga extra CP.
Så om vi bara har ett detachment så hade behöver inte min Kamrat köpa HQ eller Troops eftersom jag gör det? LÅter en smula brutet men jag köper det
Det rimmar lite skumt med att båda räknas som egna arméer när det kommer till reservrestriktioner. Men det blir säkert skitfett