The tournament is running as usual with 1 game Friday, 3 Saturday and 1 Sunday - right?Datum: 4-5/11 (med förmys redan på fredagen den 3e)
TTT-officiell Information
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TTT-officiell Information
Jag vill spela rymdclowner! Tänk på oss och systrarna.DHettNeck skrev:Jag är för highlander, dvs max 1 av varje, kanske med undantag för armeer som bara har få troops.
Annars tycker jag allt som skrivits hittills är bra förslag.
TTT har alltid varit mys med komp eller restriktioner. Ingen idé att gå över till ostfest bara för att det har kommit en ny edition.
Så någon form av hårda restriktioner. Eller subkomp!
Vill man undvika cherrypicking eller att Imperium blir för elaka kan man väl bara säga att alla modeller i armén måste tas från samma Army list. (Fast givetvis inte som enda restriktion.)
Och för att Highlander inte ska slå alltför snett kan man väl säga att om man har tagit ett av varje möjligt val i den kategorin låser man upp att man får ta en ny av varje i den kategorin. Då slipper man spam men undviker att vissa codexar bara kan ta en eller två Troops t.ex.
Så någon form av hårda restriktioner. Eller subkomp!
Vill man undvika cherrypicking eller att Imperium blir för elaka kan man väl bara säga att alla modeller i armén måste tas från samma Army list. (Fast givetvis inte som enda restriktion.)
Och för att Highlander inte ska slå alltför snett kan man väl säga att om man har tagit ett av varje möjligt val i den kategorin låser man upp att man får ta en ny av varje i den kategorin. Då slipper man spam men undviker att vissa codexar bara kan ta en eller två Troops t.ex.
Vad sägs om ETT Patrol Detachment och inga named characters? ^^
Martin Isdal
Jag tycker att majbjörns förslag låter riktigt bra. Tvingar fram spelare till roliga enheter då man nästan måste fylla upp alla slots i detachmentet. Äntligen får vi se häftiga/intressanta modeller på spelbordet!
TTT listorna blir ju hårdare varje år. Tror det kan bli skönt med en Detachment, 1500pts och highlander (eller nån light variant av highlander).
Nu när det är ny edition och allt kan det väl vara najs att spela snällare listor, det kommer ju ändå eskalera i hårdhet förr eller senare.
PS.
Tror verkligen på att hålla det till en detachment, imperiet får så jäkla mycket leksaker... och den där bajsmackan Guilliman.
Nu när det är ny edition och allt kan det väl vara najs att spela snällare listor, det kommer ju ändå eskalera i hårdhet förr eller senare.
PS.
Tror verkligen på att hålla det till en detachment, imperiet får så jäkla mycket leksaker... och den där bajsmackan Guilliman.
Ha två turneringar. En för dem som vill spela grisigt och en för fluffspelare.
Jag har inget emot fluff spel, så länge det finns bra restrictions... 3 av varje och max 150!wounds gynnar vissa listor enormt mycket, det är allt jag ville säga.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
max 1 flyer, inga named , ta bort imperium, max 1 av varje unit som inte är troops, ge systrar och harlequins lite spelrum här.
max 20 wounds per enhet. inga superheavies. max 5 fordon el monster.
max 20 wounds per enhet. inga superheavies. max 5 fordon el monster.
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Jag tror att ju mer restriktioner ni lägger på, desto skevare kommer listorna att bli. Vissa kommer bygga tramspelle-listor. Andra kommer klura ut vad som nu är orimligt att hantera.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!