Runes målarhörna

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Nurgle »

RUNE skrev:

Tack!
Mängden vädring är alltid svårt för mig att bedöma. Antingen blir det inget alls (typ säljaren råkade sätta ett flottig fingeravtryck på motorhuven i bilhallen) eller så går det överstyr (Typ rättsteknikerna försöker avgöra hur länge fordonet legat i stenkrossen).[/quote]

Meheehee det var det roligaste jag läst på länge :D

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Oh Glory days! Tack vare postnord kunde äntligen följande projekt inledas:
++ BANEBLADE ++
Jag har precis börjat monteringen och är inte ens klara med larvbanden än men intrycken så länge är att passformen är väldigt tight och bra.

Bild

Man bör kanske komma ihåg att jag i väntan på att bjässen skulle ankomma, satt och fixade med en Dragon models Panzerkampfwagen IV. Jag vet att Games workshop skryter med att Baneblade modellen innehåller 295 komponenter men PzKpfw IV innehåller strax under 700. Bägge modellerna har sin charm men Dragon gör modeller för modellbyggare. Games workshop gör modeller för folk som primärt vill måla eller spela. Samtidigt är GW modeller riktigt trevliga i passformen jämfört med andra modeller. Undantaget tycks vara allt som är Fail cast. Det möget ska jag inte ens kommentera.

Nåväl, vi fortsätter med monteringen ikväll. :-)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Fet! Stora tanks ftw :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Oh Glory days! Tack vare postnord kunde äntligen följande projekt inledas:
Brukar det inte vara "trots" postnord? :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Lottomannen skrev:Brukar det inte vara "trots" postnord? :)
Jo, faktiskt. Vi har på mitt jobb använt oss av Postnord ett tag och ska vi säga att den tjänsten lämnade mycket att önska?
Dessutom hade postmannen inte bemödat sig att trycka ner avin hela vägen genom brevinkastet så någon driftig hade kunnat fiska upp den från utsidan.
Och nej, det krävdes inget leg. för att hämta upp paketet så jag ska kanske skatta mig lycklig att jag fick mitt paket. :D
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Min fru fick hämta ut körkortet med sitt nya efternamn utan att legitimera sig...
Fast nu när jag tänker efter så det ombudet fel.. Jaja.

Men, OT. Skall bli spännande att följa!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

++ Baneblade ++
Så, då var själva grundmonteringen klar. På det hela taget har det varit ett mycket smidigt bygge. Ända problemet jag haft var toppdelen inte riktigt passade med underdelen men med lite filande och solid limning så löste det sig också. Vissa delar är sid-specifika (d.v.s. vänster eller höger) och det kunde de gärna märkt upp lite bättre. Men bygget i sig är ju inte särskilt komplicerat när allt kommer omkring. Ska putsa till vissa detaljer och damma av den från slipdamm men sedan väntar grundmålning. Fortfarande är jag imponerad av storleken på pjäsen.

Bild

Primaris Aggressor for scale...
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Mäktigt! Big Guns for the win! Men är det inte jobbigt att måla den ihopbyggd?

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Well, huvudtornet går ju fortfarande att ta av så det går att måla separat. Övriga torn/sponsons är limmade.
Jag brukar måla modeller ihopsatta så jag tror det ska gå bra. Men det återstår att se. :shock:
Om kriget kommer, 2019

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Jag blir glad varje gång jag ser en så stor tank :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar